    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenia internetu a kontrola z US
    Date: Sat, 8 Nov 2008 18:56:39 +0100
    <geu4qi$jn5$1@inews.gazeta.pl> <geutk7$2h5$1@news.interia.pl>
    <geuuqc$br6$1@inews.gazeta.pl> <gev3cv$93c$1@news.interia.pl>
    <gev7i2$4em$1@news.onet.pl> <gev8cm$ggc$1@news.interia.pl>
    <gf0nrh$mmd$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0811071221210.3232@quad>
    <gf1a5m$4br$1@inews.gazeta.pl> <gf1j1o$c3f$1@news.interia.pl>
    <0...@i...dyndns.org.invalid>
    <gf22n0$ot$2@news.interia.pl> <gf285l$lbe$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0811072206040.3824@quad> <gf2fb7$gis$1@news.interia.pl>
    <gf4hkb$qst$2@news.onet.pl> <gf4hvb$pa$2@news.interia.pl>

    On Sat, 8 Nov 2008, witek wrote:

    > mogłoby być,
    > przy czym słowo jednakże wcale takiej interpretacji nie wyklucza.

    No i tu jesteśmy na najbardziej śliskim gruncie, jednej z największych
    wad przepisów prawnych.
    Posługiwanie się *być może niezdefiniowanymi* ściśle słowami.
    ALE... ja się - nomen omen - JEDNAK :) nie zgodzę!
    Słowo "jednak" jak dla mnie ma znaczenie wyłączenia - "normalnie
    jest X, *jednak* jeśli coś tam to X nie zachodzi".

    Również jeśli drugi człon wyrażenia zawiera wartość pozytywną
    (tj. bez jawnej negacji słowani "nie", "bez", "nic" i podobnymi),
    dla przykładu: "pasażer musi kupować bilet na autobus, jednak
    kontroler w ramach czynności służbowych jedzie za darmo".

    Ba (sięgam po cięższą artylerię niż moje przekonania):
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2467673
    +++
    jednak I << spójnik przyłšczajšcy zdanie o treœci niezgodnej z tym,
    co można wnioskować na podstawie zdania poprzedzajšcego >>
    ---

    A o ile się nie mylę od ustalania "prawidłowego" znaczenia słów,
    w myśl ustawy o języku, jest Rada Języka Polskiego zaś SJP bazuje
    właśnie na opracowaniach członków tejże Rady.
    wKF: Jak ktoś ma zamiar przyczepić się różnicy między "jednak"
    i "jednakże" to sugeruję spojrzenie w okolice linku ;)

    pzdr, Gotfryd