  • 1. Data: 2009-02-17 20:08:59
    Temat: Odliczenia od podatku
    Od: "mariusz" <p...@i...pl>

    Tesciowe w zeszłym roku wykupili mieszkanie w którym mieszkali na własność
    od spółdzielni. Po wykupie wymienili stare okna na plastikowe i wyłozyli
    kuchnie i łazienke płytkami. Czy mogą sobie coś z tego odliczyc od podatku?

  • 2. Data: 2009-02-17 20:16:20
    Temat: Re: Odliczenia od podatku
    Od: jQ <j...@s...pl>

    Dnia wtorek, 17 lutego 2009 21:08, człowiek imieniem mariusz
    <gnf5kj$8bo$1@atlantis.news.neostrada.pl> o treści:

    Zwrot VAT za materiały budowlane

  • 3. Data: 2009-02-17 20:20:27
    Od: "mariusz" <p...@i...pl>

    Czyli poza normalnym pitem P-37 musza cos jeszcze skladac? Czy moga odliczyc
    zarówno płytki jaki i okna? Maja tez zakupiony do ogrzewania mały piec
    żeliwny w kuchni. Czy musza miec faktury imienne? Czy wystarcza tylko
    rachunki?

  • 4. Data: 2009-02-17 20:24:26
    Od: "mariusz" <p...@i...pl>

    Zapomniałem dodac ze tesciowe wzieli te okna na raty wiec nie wiem na jakich
    zasadach sie to odlicza

  • 5. Data: 2009-02-17 21:45:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jQ wrote:

    > Zwrot VAT za materiały budowlane

    A to się nie skończyło w grudniu 2007?

  • 6. Data: 2009-02-17 21:52:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > A to się nie skończyło w grudniu 2007?

    Znowelizowali na bezterminowo.
    Sam PIT 37 to za mało - są specjalne druki WZM-1

  • 7. Data: 2009-02-18 08:18:40
    Od: "mariusz" <p...@i...pl>

    Ok. Czyli wpisuje to na specjalnym druku dolączonym do pitu. Mam tylko
    pytanie jezeli tesciowe te razty wzieli na 2 lata i sa w trakcie splacania
    to odpisuja całość czy tylko to co splacili do konaca roku? Rozumiem ze ma
    byc to vat od samych okiem a nie okien i usługi montazu.

  • 8. Data: 2009-02-18 10:24:26
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 09:18:40 +0100, mariusz napisał(a):

    > Ok. Czyli wpisuje to na specjalnym druku dolšczonym do pitu.

    Nie.
    To zupełnie inna "ścieżka" - nie związana z rozliczeniem rocznym.

    > Mam tylko pytanie jezeli tesciowe te razty wzieli na 2 lata i sa w trakcie
    > splacania to odpisuja całoœć czy tylko to co splacili do konaca roku?

    Eee - na fakturze jest na pewno "zapłacone" - prawda? :)
    Zapłacił w ich imieniu bank, a oni teraz spłacają bankowi.
    Równie dobrze mogłeś ty im zapłacić, ot mając gest :)

    > Rozumiem ze ma byc to vat od samych okiem a nie okien i usługi montazu.

    Nie zupełnie. To nei jest odliczanie VATu.
    To jest po prostu odliczanie VATu od NIEKTÓRYCH MATERIAŁÓW, polegające na
    podniesieniu stawki VAT z 7 na 22% (z chwilą wejścia do Unii tj. od 1 maja
    roku pamiętnego) ;)
    Masz do tego odpowiedni wykaz materiałów (wg Rozporządzenia) które można
    uwzględnić w tych odliczeniach. Pamiętaj że taki zwrot trwa do 180 dni :)

  • 9. Data: 2009-02-18 10:25:42
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    mariusz pisze:
    > Ok. Czyli wpisuje to na specjalnym druku dol?czonym do pitu.
    to są zupełnie oddzielne druki, nie mają nic do pitu rocznego

  • 10. Data: 2009-02-18 16:45:42
    Od: "mariusz" <p...@i...pl>

    czyli biore jakis specjalny druk z Urzedu Skarbowego wyłącznie na to
    odliczenie. Wypełniam i składam w urzedzie niezaleznie oo PITU?