  • 1. Data: 2009-02-17 11:08:25
    Temat: kasa fiskalna a zwolnienie z VAT
    Od: b...@g...com

    Hej,

    Wie ktoś czy do limitu na kasę fiskalną wliczają się usługi zwolnione
    z VAT?

    Prowadzę KPiR, nie jestem VATowcem i świadczę usługi edukacyjne (nauka
    angielskiego). Zamawiam też podręczniki dla swoich uczniów i je
    odsprzedaję. Jeśli usługi zwolnione z VAT wliczają się do limitu na
    kasę to nie mam innej opcji jak zakupić kasę lub przestać zamawiać
    podręczniki dla uczniów.

  • 2. Data: 2009-02-17 11:34:07
    Temat: Re: kasa fiskalna a zwolnienie z VAT
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

[...]

    Uslugi edukacyjne *nie wliczaja* sie do limitu na kase nie daltego, ze sa
    zwolnione z VAT, ale dlatego, ze *sa zwolnione z obowiazku ewidencjonowania*
    (patrz rozporzadzenie)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-17 11:40:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    Oczywiscie "ewidencjonowania przy uzyciu elektronicznych kas rejestrujacych"
    (czy jak sie to tam zwie) a nie ewidencjonowania wogole. Psize, bo mnie
    Gotfryd zaraz zbeszta :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-02-17 12:04:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2009, b...@g...com wrote:

    > Hej,
    >
    > Wie ktoś czy do limitu na kasę fiskalną wliczają się usługi zwolnione
    > z VAT?

    Oczywiście.
    Jak inaczej mogłaby powstać sytuacja z ustawy:
    +++
    5. W przypadku gdy podatnik rozpoczšł ewidencjonowanie obrotu w
    obowišzujšcych terminach i wykonuje wyłšcznie czynnoœci zwolnione od
    podatku lub jest podatnikiem zwolnionym od podatku [...]
    ---

    ?
    Jedynym kryterium "pierwotnym" (oprócz zwolnień z kasy) jest
    prowadzenie sprzedaży dla OFnpDGoRR :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-17 19:43:51
    Od: b...@g...com

    On 17 Lut, 13:04, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > Oczywiście.
    > Jak inaczej mogłaby powstać sytuacja z
    ustawy:http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,28648,36.ht
    ml
> [...]
    > obowišzujšcych terminach i wykonuje wyłšcznie czynno ci zwolnione od
    > podatku lub jest podatnikiem zwolnionym od podatku [...]

    A mogę być zwolniony z VAT, wykonywać usługi zwolnione z rejestrowania
    i dobrowolnie sam z siebie zakupić kasę?
    Chyba nie przepisu zabraniającego zakup kasy :-)

    > Jedynym kryterium "pierwotnym" (oprócz zwolnień z kasy) jest
    > prowadzenie sprzedaży dla OFnpDGoRR :)

    OK. Dzięki.