    From: "Pawel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenia - zmywarka na kredyt
    Date: Tue, 2 Dec 2003 17:08:17 +0100

    > A nie ma w ustawie okreslenia" poniósł wydatki ' ?
    > Dla mnie poniósł to wydał a jesli na fakturze jest płatne w ratach to
    chyba
    > nie jest równoznaczne z poniesieniem wydatku .
    > Wiola

    Faktura jest umową kupna sprzadaży pomiędzy mną i sklepem i na jej podstawie
    korzystam z odliczenia.
    Mam fakturę na której nic nie ma o ewentualnym kredytowaniu. Szczerze powiem
    że nigdy w życiu nie widziałem faktury na której jest "płatne w ratach",
    nawet nie rozumiem tego stwierdzenia.
    Umowę kredytową zawieram z bankiem, który płaci sprzedawcy.
    Wydatki de facto zostały poniesione, a to że zapłacił za mnie bank to
    fiskusa nie interesuje i to że Ja bede musiał te pieniadze do tego banku
    zwrócic tez nie.
    Proszę spojrzeć do ustawy, tam jest jasno określone, że podstawą do
    odliczenia w przypadku ulgi remontowej jest faktura ( i oczywiście tytuł
    prawny do lokalu) wystawiona przez podmiot, który jest płatnikiem podatku
    VAT.

    myslę ze wyjasniłem
    pozdrawiam
    Pawel