  • 1. Data: 2003-11-28 11:20:28
    Temat: Odliczenia - zmywarka na kredyt
    Od: "maatzey" <m...@p...onet.pl>

    WItam!

    Czy ktoś może mi powiedzieć, czy zakup zmywarki mogę odliczyć sobie od podatku?
    Zmywarka to jakby nie patrzeć urządzenie sanitarne??? Podłączona na stałe do
    kanalizacji! Jak wygląda tu sprawa zlewu, armatury, szafki pod tenże zlew???
    A jeżeli kupiłem zmywarkę na raty, to mogę/muszę odliczyć całość w tym roku,
    czy tylko to co zapłaciłem w tym roku a reszte jak spłacę reszte rat?

    Dzięki za poradę

    Maatzey

  • 2. Data: 2003-12-01 08:56:41
    Temat: Re: Odliczenia - zmywarka na kredyt - a kuchenka?
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > A jeżeli kupiłem zmywarkę na raty, to mogę/muszę odliczyć całość w tym
    roku,
    > czy tylko to co zapłaciłem w tym roku a reszte jak spłacę reszte rat?

    A ja zadałem kiedyś to samo w odniesieniu do kuchenki gazowej.
    Jeśli całość to odsetki są moim problemem a jeśli tylko tegoroczne raty to
    co z kosztem kredytu?

    Jano

  • 3. Data: 2003-12-02 08:10:20
    Temat: Re: Odliczenia - zmywarka na kredyt
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maatzey" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    roku,
    > czy tylko to co zapłaciłem w tym roku a reszte jak spłacę reszte rat?

    Witam,
    Zmywarki nie można odliczyć w ramach ulgi remontowej. Nieważne czy
    wolnostojącej czy do zabudowy.
    Co do zakupu na kredyt to nie ma znaczenia, jesli masz rachunek na
    wystawiony w danych roku, to mozesz odliczać.
    poz
    Pawel

  • 4. Data: 2003-12-02 08:47:56
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Pawel"
> [...]
    > Co do zakupu na kredyt to nie ma znaczenia, jesli masz rachunek na
    > wystawiony w danych roku, to mozesz odliczać.
    ---------------------------------
    A nie ma w ustawie okreslenia" poniósł wydatki ' ?
    Dla mnie poniósł to wydał a jesli na fakturze jest płatne w ratach to chyba
    nie jest równoznaczne z poniesieniem wydatku .
    Wiola

  • 5. Data: 2003-12-02 08:52:43
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    chyba
    > nie jest równoznaczne z poniesieniem wydatku .

    Zgadzam się z Tobą - "poniósł wydatki" a więc liczy się moment faktycznej
    zapłaty.

  • 6. Data: 2003-12-02 09:12:15
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Wiola wrote:

    > ---------------------------------
    > A nie ma w ustawie okreslenia" poniósł wydatki ' ?
    > Dla mnie poniósł to wydał a jesli na fakturze jest płatne w ratach to
    > chyba nie jest równoznaczne z poniesieniem wydatku .

    To zależy chyba od umowy sprzedaży. Jeśli płaci sprzedawcy w ratach to
    chyba masz rację. Jeśli natomiast te raty to jest kredyt bankowy
    udzielony nabywcy a nie sprzedawcy, to wydatek został poniesiony i fakt
    jego sfinansowania kredytem nie ma znaczenia dla odliczeń.
    Wszystkie umowy ratalne z którymi miałem dotąd doczynienia to był ten
    drugi rodzaj.

  • 7. Data: 2003-12-02 11:09:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Witam,
    > Zmywarki nie można odliczyć w ramach ulgi remontowej. Nieważne czy
    > wolnostojącej czy do zabudowy.

    A to nie jest tak oczywiste.
    Ja nie byłem pewny. Czekam na odpowiedź US.

  • 8. Data: 2003-12-02 12:56:15
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

> [...]
    chyba
    > nie jest równoznaczne z poniesieniem wydatku .

    I tu sie z Tobą nie zgodze do końca - bo jeśli odliczy tylko poniesione w
    danym roku wydatki to musialby łącznie z kosztami kredytu (osetki) a tego
    na fakturze juz nie ma.
    Sprzedawca dostal pieniadze a klient rolicza sie z bankiem. Faktura jest
    od sprzedawcy a nie z banku.
    I co Ty na to - odsetki to koszt spłaty w ratach.

  • 9. Data: 2003-12-02 15:52:06
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    > A to nie jest tak oczywiste.
    > Ja nie byłem pewny. Czekam na odpowiedź US.

    Ja pytałem (ustnie) w 3 US we Wrocławiu i wszędzie otrzymałem odpowiedź, że
    nie można.
    Gdybyś otrzymał odpowiedź pozytywną ze swojego US to proszę o info na
    grupie.
    Ten temat dośc często pojawia sie na grupie i wszyscy przyznają, ze pytali i
    nie mozna.
    Ale... poczekamy, moze twoj US bedzie łaskawy.
    pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2003-12-02 16:08:17
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    chyba
    > nie jest równoznaczne z poniesieniem wydatku .

    Faktura jest umową kupna sprzadaży pomiędzy mną i sklepem i na jej podstawie
    korzystam z odliczenia.
    Mam fakturę na której nic nie ma o ewentualnym kredytowaniu. Szczerze powiem
    że nigdy w życiu nie widziałem faktury na której jest "płatne w ratach",
    nawet nie rozumiem tego stwierdzenia.
    Umowę kredytową zawieram z bankiem, który płaci sprzedawcy.
    Wydatki de facto zostały poniesione, a to że zapłacił za mnie bank to
    fiskusa nie interesuje i to że Ja bede musiał te pieniadze do tego banku
    zwrócic tez nie.
    Proszę spojrzeć do ustawy, tam jest jasno określone, że podstawą do
    odliczenia w przypadku ulgi remontowej jest faktura ( i oczywiście tytuł
    prawny do lokalu) wystawiona przez podmiot, który jest płatnikiem podatku
    VAT.

    myslę ze wyjasniłem
    pozdrawiam
    Pawel