  • 11. Data: 2005-06-21 05:44:34
    Temat: Re: Odliczenie VAT od zakupuw UE
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d9240m$g7m$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "d8b" <d...@p...underweb.net> napisał w wiadomości

    > moge

    Niestety prawda....
    MwSt jako firma odliczyć sobie nie możesz (pomijam przypadek gdybyś był
    zarejestrowany w Niemczech do VAT),
    ale:
    kupując środek trwały powinieneś podać NIP-UE, powiedzieć ze to na firmę i
    że sam rozliczasz VAT i powinni Ci wystawić fakturę bez MwSt.

    Do takiej faktury wystawiasz fakturę wewnętrzną: naliczasz VAT, który
    automatycznie odliczasz - wykazujesz w deklaracji VAT jako WNT i jako zakupy
    środków trwałych,
    potem wykazujesz w kwartalnej VAT-UE.

    Oczywiście różnica jest i to duża:
    przy drugim rozwiązaniu tak naprawdę za środek trwały zapłacisz kwotę netto,
    przy pierwszym kwotę brutto....

    :-(

    P.S.
    Ale!!!
    zawsze mozesz to (postarać się) skorygować - oczywiście to jest droga przez
    mękę - poprosić kontrahenta z niemiec o wystawienie korekty - wtedy masz już
    rechnung bez vatu i naliczasz/odliczasz vat...

    niestety - znam taki przypadek, gdzie obustronna wymiana komentarzy trwa
    już prawie 2 miesiące... - tym razem to byl autoryzowany dealer hondy z
    Czech, którego księgowa chyba nie za bardzo wie, że już są w Unii...

    :-)