    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie od podatku - prenumerata
    Date: Tue, 2 Dec 2003 12:43:56 +0100

    On Sun, 30 Nov 2003, luminous wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 27a ust. 1 pkt 2 lit. d
    >+ jest mowa o możliwości odliczenia od podatku "wydawnictw fachowych".

    Wyrażaj się ściśle :)
    "zakupu wydawnictw fachowych". IMO, ma znaczenie dla interpretacji.
    Zaznaczając że to wyłącznie moje zdanie (a prawnikiem nie jestem)
    to liczy się literalnie fakt zakupu. Ustawodawca nie zapisał że
    mają ci być potrzebne w 2003 roku :), tylko że masz kupić w 2003
    oraz muszą być "ściśle związane z pracą" :)
    Uważam że prenumerata *jest* zakupem.

    >+ Czy na mocy tego punktu można odliczyć zakup prenumeraty czasopisma, która
    >+ częściowo obejmuje rok 2003, a częściowo 2004?

    Sądzę że to nie byłaby przeszkoda. Ale może się pojawić problem, jakby
    w 2004r owe "czasopisma" przestałyby być ci potrzebne (pracę zmienisz,
    DG otworzysz dla przykładu) - bo wtedy przestaną być "bezpośrednio
    związane"...

    >+ Czy w ogóle można odliczyć prenumeratę?

    IMHO to tylko sposób płacenia :), ale "zakupem" pozostaje.

    pozdrowienia, Gotfryd