    From: "Plusek$" <plusek!spamek!@tenbit.!spamek!.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie odsetek kredytu mieszkaniowego
    Date: Wed, 14 Mar 2007 09:18:23 +0100

    Użytkownik "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> napisał w wiadomości
    news:et7unc$92q$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Moze ktoś pomoże mi w jaki sposób można skorzystać z tej ulgi, otóż
    > zakupiłem mieszkanie, wcześniej wykorzystałem 'dużą ulgę budowlaną" na
    > wybudowanie domu, czy w chwili obecnej mając w banku kredyt mogę do
    > kredytu w formie np. aneksu z bankiem uczynić kredytobiorcą również syna
    > ?. Czy syn mógłby wykorzystać odliczenie i w jakiej procentowej wielkości
    > będąc np. w 1/3 właścicielem mieszkania. Dodam że mieszkanie zakupiłem u
    > dewelopera w styczniu 2007, a termin oddania to grudzień 2007. Oczywiscie
    > umowa notarialna jeszcze nie istnieje.
    > Pozdrawiam.

    Na tablicy ogłoszeń Urzędu Skarbowego cały czas informują o "odsetkach
    kredytu mieszkaniowego". Warunkiem odliczenia jest brak wykorzystania
    wcześniejszej "dużej ulgi budowlanej", nawet dotyczy to jedno z małżonków
    jeżeli wykorzystali przed ślubem raz z tej ulgi, to drugi małżonek w ogóle
    nie może mieć tej ulgi. Syn jak najbardziej może skorzystać z ulgi
    odsetkowej ale pod warunkiem że ma tytuł prawny do zakupionego mieszkania i
    równocześnie jest kredytobiorcą, a o części kiedyś przerabiałam, że jeżeli
    kilkanaście osób płaci ten kredyt to w formie aktu notarialnego lub umowy z
    bankiem określa się stosunkowy udział do nieruchomości i stosunkowy udział
    kredytowania w inwestycje (umowa o kredyt - nie wiem jak z aneksem).

    Mareika