  • 1. Data: 2007-03-14 04:46:03
    Temat: Odliczenie odsetek kredytu mieszkaniowego
    Od: "andy" <andyro @ poczta. onet. pl>

    Moze ktoś pomoże mi w jaki sposób można skorzystać z tej ulgi, otóż
    zakupiłem mieszkanie, wcześniej wykorzystałem 'dużą ulgę budowlaną" na
    wybudowanie domu, czy w chwili obecnej mając w banku kredyt mogę do kredytu
    w formie np. aneksu z bankiem uczynić kredytobiorcą również syna ?. Czy syn
    mógłby wykorzystać odliczenie i w jakiej procentowej wielkości będąc np. w
    1/3 właścicielem mieszkania. Dodam że mieszkanie zakupiłem u dewelopera w
    styczniu 2007, a termin oddania to grudzień 2007. Oczywiscie umowa
    notarialna jeszcze nie istnieje.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-14 08:18:23
    Temat: Re: Odliczenie odsetek kredytu mieszkaniowego
    Od: "Plusek$" <plusek!spamek!@tenbit.!spamek!.pl>

    Użytkownik "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dewelopera w styczniu 2007, a termin oddania to grudzień 2007. Oczywiscie

    Na tablicy ogłoszeń Urzędu Skarbowego cały czas informują o "odsetkach
    kredytu mieszkaniowego". Warunkiem odliczenia jest brak wykorzystania
    wcześniejszej "dużej ulgi budowlanej", nawet dotyczy to jedno z małżonków
    jeżeli wykorzystali przed ślubem raz z tej ulgi, to drugi małżonek w ogóle
    nie może mieć tej ulgi. Syn jak najbardziej może skorzystać z ulgi
    odsetkowej ale pod warunkiem że ma tytuł prawny do zakupionego mieszkania i
    równocześnie jest kredytobiorcą, a o części kiedyś przerabiałam, że jeżeli
    kilkanaście osób płaci ten kredyt to w formie aktu notarialnego lub umowy z
    bankiem określa się stosunkowy udział do nieruchomości i stosunkowy udział
    kredytowania w inwestycje (umowa o kredyt - nie wiem jak z aneksem).

    Mareika

  • 3. Data: 2007-03-14 16:48:15
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

> [...]
    > stosunkowy udział do nieruchomości i stosunkowy udział kredytowania w
    > inwestycje (umowa o kredyt - nie wiem jak z aneksem).

    ZTCW nie jest wazne ilu jest kredytobiorcow, a wazne kto jest faktycznym
    wlascicielem (akt notarialny). Czesto jesli ktos ma za mala zdolnosc
    kredytowa, dopisuje sie rodzicow, etc. Ulga odsetkowa przysluguje jednak
    jednej osobie - nabywcy.

    Pozdrawiam

    Baton