  • 1. Data: 2008-01-03 13:04:19
    Temat: Odliczenie podatku VAT
    Od: "marek" <s...@p...onet.pl>

    Od kilku miesięcy prowadzę swoją firmę. W związku z tym mam takie pytanie.
    Do dwudziestego piątego stycznia mam do zapłacenia VAT.
    Z jaką najpózniej datą mogę otrzymać fakturę na podstawie której mogę
    odliczyć VAT za styczeń.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2008-01-03 13:18:49
    Temat: Re: Odliczenie podatku VAT
    Od: <s...@a...pl>

    > Z jakš najpózniej datš mogę otrzymać fakturę na podstawie której mogę
    > odliczyć VAT za styczeń.

    Nie za bardzo połapałem :-/

    Chodzi Ci o to, że chcesz mieć większy VAT naliczony, by mniej płacić teraz
    do 25 stycznia 2008? Jesli tak, to fakturę taką najpóźniej powinieneś mieć u
    siebie 31 grudnia 2007.

  • 3. Data: 2008-01-03 13:39:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    marek pisze:
    > Od kilku miesięcy prowadzę swojš firmę. W zwišzku z tym mam takie pytanie.
    > Do dwudziestego pištego stycznia mam do zapłacenia VAT.

    Za grudzień 2007, wiesz to oczywiście?

    > Z jakš najpózniej datš mogę otrzymać fakturę na podstawie której mogę
    > odliczyć VAT za styczeń.

    VAT od zakupów, poza paroma wyjątkami, odlicza się w deklaracji za
    miesiąc otrzymania faktury lub miesiąc następny.

    VAT za styczeń rozlicza się i płaci do 25 lutego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-01-03 13:58:45
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Nie za bardzo połapałem :-/
    >
    > Chodzi Ci o to, że chcesz mieć większy VAT naliczony, by mniej płacić
    > teraz do 25 stycznia 2008? Jesli tak, to fakturę taką najpóźniej
    > powinieneś mieć u siebie 31 grudnia 2007.

    Miec, czy miec wystawioną?

  • 5. Data: 2008-01-03 14:06:19
    Od: <s...@a...pl>

    Użytkownik "Wojtek Malina" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Miec, czy miec wystawioną?

    Trzymać ją w rękach :)

    Pomijam e-faktury, te prawdziwe, zgodne z przepisami. Z tymi nie wiem jak
    jest.

  • 6. Data: 2008-01-03 16:01:26
    Od: "marek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiąc otrzymania faktury lub miesiąc następny.
    >
    > VAT za styczeń rozlicza się i płaci do 25 lutego.

    tzn. że VAT- u z faktury z datą styczniowoą nie można odliczyć za styczeń ?

  • 7. Data: 2008-01-03 16:05:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "marek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pytanie.

    > tzn. że VAT- u z faktury z datą styczniowoą nie można odliczyć za styczeń
    > ?

    Nic nie zrozumiałeś z konkretnej odpowiedzi i zadałeś to samo pytanie.

    Sam sobie papiery prowadzisz?
    Z pytań które zadajesz widać że to chyba kiepski pomysł.
    Czym prędzej idź do jakiegoś biura rachunkowego, zanim w jakiś kanał się
    wpuścisz.

  • 8. Data: 2008-01-03 16:07:35
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    marek w <news:flj16e$jp3$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > tzn. że VAT- u z faktury z datą styczniowoą nie można odliczyć za styczeń ?

    Co jest niezrozumiałe w podkreslonym zdaniu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-01-03 18:31:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 styczeń 2008 17:01
    (autor marek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <flj16e$jp3$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > tzn. że VAT- u z faktury z datą styczniowoą nie można odliczyć za styczeń
    > ?

    Oczywiście, że można. Ale VAT za styczeń to ty płacisz do 25 lutego. Za to
    do 25 stycznia to ty płacisz VAT za grudzień.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl