  • Data: 2003-12-29 20:28:12
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: "Paweł" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0312292019410.-35248327@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...

    >ciach<
    > Objaśniam że podstawą prawną do wystawiania faktur jest rozp.
    > MF wydane na podstawie ustawowego upoważnienia w ustawie o VAT,
    > skutkiem czego faktura VAT ma "moc prawną" wyłącznie na podstawie
    > przepisów VAT... (czyli "tamtejsze" definicje są obowiązujące
    > dla pojęć decydujących o istnieniu bądź nie "faktury")
    > Oczywiście mogę się mylić... poproszę o nry artykułów które
    > źle interpretuję :)
    >ciach<
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    Nowy dokument o nazwie "Faktura VAT" został wprowadzony w momencie
    wprowadzenia podatku VAT i tylko na potrzeby jego rozliczania (epizod z
    "Rachunkiem Uproszczonym" pomijam). Dokumentów stosowanych przed
    wprowadzeniem podatku VAT o nazwach "Faktura" i "Rachunek", nikt nie
    anulował i nadal mogą funkcjonować. Z tego wynika, że podmiot nie będący
    płatnikiem VAT może wystawiać "Faktury", bo "Faktura VAT" i "Faktura"
    (czytaj umownie zwykła), to dwa różne dokumenty. Dla świętego spokoju,
    zawsze może sobie dopisać na "Fakturze", że wystawca tego dokumentu nie jest
    płatnikiem podatku VAT.

    Pozdrawiam, Paweł