    From: MartaW <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: Odp: umowa, NIP i ja
    Date: Sat, 1 Mar 2003 14:25:13 +0000 (UTC)

    "krislob" <k...@l...onet.pl> napisal w
    news:b3qea0$lfm$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Czyli, jak rozumiem numer PESEL [wiem gdzie go szukac :)] powinien
    > wystarczyc ? Bo poki co jest to umowa jednorazowa, i niekoniecznie
    > musza za nia pojsc dalsze, wiec nie wiem czy bedzie mi sie oplacalo
    > starac sie o NIP, skoro i tak niebawem osiagne pelnoletniosc.

    Nie to miałam na myśli. Złóż w poniedziałek w US zgłoszenie NIP-3. Tam
    Co powiedzą, kiedy dostaniesz decyzję o nadaniu Ci numeru. Na umowie z
    radiem wpisz numer PESEL (a może tam w ogóle jest na to osobna
    rubryczka?) i dołącz oświadczenie, że numer NIP dostarczysz natychmiast,
    gdy zostanie Ci nadany. Ten numer NIP będzie Ci potrzebny jeszcze wiele
    razy, np. wtedy gdy będziesz chciał podjąć jakąkolwiek pracę, nawet
    sezonowo (grasz może w jakiejś kapeli, co?). W żadnym razie osiagnięcie
    pełnoletniości nie zwolni Cię z konieczności posiadania NIPu. Nie jestem
    oczywiście wróżką, ale w tej konkretnej sprawie mogę Ci przepowiedzieć:
    NIPu nie unikniesz.

    Pozdrawiam
    Marta