    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: Pytanie o pobrany VAT
    Date: Mon, 14 Apr 2003 14:34:42 +0200

    KD wrote:

    > A sklonilo mnie do tego zdanie zapisane w umowie z kontrahentem:
    > "wynagrodzenie 1000 pln + podatek od tow. i usl."
    > Wiec tak wystawilem! - z vatem :-(
    > Mowisz oddac ten vat... Komu? Kontrahentowi czy panstwu? Jestem gotow
    > to zrobic oczywiscie ....

    Jeśli uda ci się wycofać fakturę to oddać kontrahentowi.
    Jeśli sie nie uda to musisz wpłacić to Urzędu Skarbowego. Nie
    napisałeś, w którym miesiącu zrobiłeś to głupstwo. Jeśli dość dawno to
    dalej prawdopodobnie będzie to wyglądało następująco:
    1. Wezwanie z US w celu wyjaśnienia
    2. Kontrola US u ciebie
    3. Kontrola u twojego kontrahenta.
    4. Kara dla kontrahenta za bezprawne odliczenie i żądanie zwrotu tego
    odliczenia.
    5. Twój kontrahent zażąda od ciebie pokrycia "strat" wynikłych z punktu
    poprzeniego, Jeśli nie zapłacisz to sprawę w sądzie napewno przegrasz.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,