    From: MartaW <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odp: umowa, NIP i ja
    Date: Sat, 1 Mar 2003 13:27:51 +0000 (UTC)

    "krislob" <k...@l...onet.pl> napisal w
    news:b3qaqf$el0$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Bardzo dziekuje za rade, i pewnie skorzystam z niej w niedalekiej
    > przyszlosci, jednak tymczasem sprawa jest palaca. Umowa _musi_ zostac
    > i zlozona w siedzibie radia przed koncem przyszlego tygodnia, a nie
    > sadze zeby w tak krotkim czasie udalo mi sie uzyskac NIP. Potrzebuje
    > wiec szybkiego rozwiazania, jak NA DZIS, mam wypelnic te dokumenty.
    > Czy mam wpisac NIP rodzica, czy nie wpisywac zadnego ?

    NA DZIŚ powiadasz?

    Widzisz, zawarcie umowy oznacza, że radio staje się ono płatnikiem
    podatku związanego z Twoim wynagrodzeniem. Radio musi ten podatek
    odprowadzić i wykazać na odpowiedniej deklaracji. IMHO Twój NIP nie
    będzie od razu radiu potrzebny. Wydaje mi się zresztą, że do czasu
    wydania Ci numeru NIP możesz posługiwac się tymczasowo numerem PESEL (a
    taki masz na pewno - szukaj go w /starym/ dowodzie osobistym ktoregoś z
    rodziców). Odpowiednie służby w radiu powinny to zrozumieć i
    zaakceptować.

    Pozdrawiam
    Marta

    PS. NIP rodzica miałby zastosowanie, gdyby to rodzic był podatnikiem, co
    - moim zdaniem - w tym przypadku nie ma miejsca.