  • 1. Data: 2003-05-16 15:39:06
    Temat: Odprawa - podatek?
    Od: "Gregor" <i...@e...com>

    Witam.
    Chcialbym sie upewnic, czy...

    od miesiecznej odprawy (po wypowiedzeniu z winy pracodawcy) odlicza sie
    tylko podatek w wysokosci 19% ?

    Pozdr
    Gregor

  • 2. Data: 2003-05-16 20:06:06
    Temat: Re: Odprawa - podatek?
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Gregor" <i...@e...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Chcialbym sie upewnic, czy...
    >
    > od miesiecznej odprawy (po wypowiedzeniu z winy pracodawcy) odlicza sie
> [...]

    Tak.
    Agata

  • 3. Data: 2003-05-18 09:38:32
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Gregor" <i...@e...com> napisał w wiadomości

    pod warunkiem,ze nie przekroczyles kolejnego progu. Powiem tak,odlicza sie
    tylko podatek i zdrowotne:).A juz wysokosc zalezy od Twoich zarobkow od
    poczatku roku
    magda

  • 4. Data: 2003-05-18 13:40:06
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Powiem tak,odlicza sie
    | tylko podatek i zdrowotne:).

    Zdrowotnego się nie odlicza, bo od odpraw dla pracowników nie płaci się
    składek na ub. emerytalne i rentowe (par.1 ust.1 pkt 3) rozporządzenia
    ministra pracy i polityki socjalnej z 18 grudnia 1998 r. w sprawie
    szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
    emerytalne i rentowe (Dz.U. Nr 161 poz. 1106, ze zmianami)) - w przypadku
    pracowników podstawa wymiaru na ub. emerytalne ma ścisłe powiązanie z podst.
    wym. na ubezpieczenie zdrowotne

    W sumie dla pracownika prawie to samo, poza ewentualnym 0,25% zdrowotnego z
    własnych środków.

    Andrzej K.

  • 5. Data: 2003-05-18 14:27:46
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > wym. na ubezpieczenie zdrowotne
    >
    > W sumie dla pracownika prawie to samo, poza ewentualnym 0,25% zdrowotnego

    hmmm...mialam na mysli podatek nalezny i zdrowotne...zeby nie motac z
    0,25%odliczanym od dochodu netto.
    Nie bardzo rozumiem Twoje zdanie,ze zdrowotnego sie nie placi,bo od odpraw
    nie nalicza sie spolecznego.
    Podstawy maja powiazanie,bo podstawa zdrowotnego jest roznica miedzy
    przychodem brutto pracownika,a jego skladkami na ub.społeczne.W tym
    przypadku,przy braku innych dochodow,podst.zdrowotnego jest przychod brutto.
    Chodzi Ci o to,ze w przypadku odprawy nie placi sie zdrowotnego?Jesli nawet
    masz racje,to po co piszesz o ew. 0,25%?
    magda

  • 6. Data: 2003-05-18 14:33:23
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Jesli nawet
    | masz racje,to po co piszesz o ew. 0,25%?
    | magda

    Chodziło mi o to, że pracownik i tak na rękę dostałby praktycznie tyle samo,
    nawet gdyby mu naliczono (bezzasadnie) składkę zdrowotną.

    Andrzej K.