  • 1. Data: 2003-05-16 13:13:19
    Temat: kalkulacja legalnosci
    Od: marbi <r...@n...yahoo.co.uk>

    licze od kilku dni naleznosci celne i vat w sprzedazy:

    towar = 13pln (wartosc+transport)
    clo = 9%
    VAT = 22%

    vat w kraju = 22%
    realna cena w kraju = 25pln(z Vat) vat=4,50pln

    oficjalnie:
    wartosc towaru po oplaceniu naleznosci celnych: 17,30pln w tym 3,20pln
    vat
    zysk = 6,40pln

    nieoficjalnie:
    zysk = 25 - 13 = 12pln
    --------------------------
    czy moze mi ktos wyjasnic dlaczego jest roznica w zysku prawie 100%?
    gdzie mozna dodatkowo finansowo zyskac jezeli towar wprowadzamy na
    polski obszar celny oficjalnie?

    dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-16 13:29:26
    Temat: Re: kalkulacja legalnosci
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    > licze od kilku dni naleznosci celne i vat w sprzedazy:
    >
    > towar = 13pln (wartosc+transport)
    > clo = 9%
    > VAT = 22%

    Przy przemycie oszczędzasz 1,17 pln cła (3,11 VAT odliczyłbyś późnej).

    > vat w kraju = 22%
    > realna cena w kraju = 25pln(z Vat) vat=4,50pln

    sprzedając nielegalnie w kraju za 25 pln zawłaszczasz 4,50 VAT ("zawiera"
    3,11 niezapłacone na granicy)

    > oficjalnie:
    > wartosc towaru po oplaceniu naleznosci celnych: 17,30pln w tym 3,20pln
    > vat
    > zysk = 6,40pln

    6,40+1,17+4,50=12,07 pln

    > nieoficjalnie:
    > zysk = 25 - 13 = 12pln
    > --------------------------
    > czy moze mi ktos wyjasnic dlaczego jest roznica w zysku prawie 100%?

    Rezygnujesz z Państwa jako wspólnika Twoich interesów.

    > gdzie mozna dodatkowo finansowo zyskac jezeli towar wprowadzamy na
    > polski obszar celny oficjalnie?

    Wyżej to były proste podatki. A tu potrzebujesz znawcy przepisów celnych. I
    zapewne przydałoby się więcej informacji o samym towarze (jakieś
    preferencyjne stawki celne ?, niższa stawka vat ?)

    ChrisS

  • 3. Data: 2003-05-16 13:54:43
    Od: marbi <r...@n...yahoo.co.uk>

    towar z azji obligatoryjne clo 9% i 22Vat

    zamawiamy 500szt x 13pln = 6500pln
    ponosimy juz strate przy zakupie dewiz w banku!,
    dla UC
    clo = 585pln
    vat = 1558,7

    sztuka po odprawie 17,30pln

    sprzedajemy w cenie 25pln(brutto)
    22vat = 2250
    Vat nalezny 2250-1558.7=691.30pln
    w sumie US dostaje 2250pln
    zysk 12500-8643,70-691,30=3165pln

    mamy zysk 3165pln i vatu w US 2250pln
    w jaki sposob mozemy odliczyc Vat przy takim niskim zysku?

  • 4. Data: 2003-05-16 14:12:17
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 5. Data: 2003-05-16 14:39:04
    Od: marbi <r...@n...yahoo.co.uk>

    dzieki wszystko jasne, oprocz rozliczonego vatu,
    czy i co mozemy zrobic zeby VAT 2250pln przyniosl nam jakakolwiek finansowa korzysc
    w tej sytuacji? z clem sie zgadzamy bo nie jest to wysoka suma ale Vat mnie rozbraja
    ;-(

  • 6. Data: 2003-05-16 16:20:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > towar z azji obligatoryjne clo 9% i 22Vat
    >
    > zamawiamy 500szt x 13pln = 6500pln
    > ponosimy juz strate przy zakupie dewiz w banku!,
> [...]

    sztuka po 14,17 netto

    > sprzedajemy w cenie 25pln(brutto)
    > 22vat = 2250???

    czyli po 20,49 netto

    > Vat nalezny 2250-1558.7=691.30pln
    > w sumie US dostaje 2250pln

    ale od Ciebie tylko 691,30

    > zysk 12500-8643,70-691,30=3165pln

    nie mieszaj VATu do rozliczeń dochodowego

    > mamy zysk 3165pln i vatu w US 2250pln
    > w jaki sposob mozemy odliczyc Vat przy takim niskim zysku?

    (20,49-14,17)x500=3160 zysk w dochodowym

    a w VAT masz takie rozliczenie:
    do US poprzez UC wpłacasz 1558,7
    z deklaracji VAT wyniknie 691,30 do zapłaty

    Twoi klienci zapłacą Ci 500x4,5=2250 VATu
    czyli 1558,7+691,3

    I co?
    Gdzie ten "problem" z VAT?

  • 7. Data: 2003-05-16 16:23:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > ale od Ciebie tylko 691,30

    wcięło linijkę
    miało być:

    ale od Ciebie tylko 691,30 i 1558,7
    czyli tyle ile zapłacą Twoi odbiorcy 2250

  • 8. Data: 2003-05-16 16:57:52
    Od: marbi <r...@n...yahoo.co.uk>

    z vatem nie ma problemu, wszystko jest jasne, problem jest w tym ze nie wiem gdzie
    moja firma ma korzysc z tego ze jest "vatowcem" i robi to legalnie, w chwili obecnej
    widze jedynie ze po nielegalnym imporcie mam zysk prawie o 100% wyzszy, nie chcac
    angazowac sie w przemyt szukam innych korzysci finansowych, Chris napisal wczesniej
    ze Vat moge odliczyc ale zauwazylem ze przy zysku 3165pln nie potrafie odliczyc
    2250pln vatu,

    na tym etapie "nie dotykam" jeszcze podatku dochodowego aczkolwiek wiem ze tez taki
    bedzie

  • 9. Data: 2003-05-16 17:56:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > z vatem nie ma problemu, wszystko jest jasne, problem jest w tym ze
    nie wiem gdzie
    > moja firma ma korzysc z tego ze jest "vatowcem" i robi to legalnie,

    Legalnie to się niewiele rzeczy opłaca :-)
    VATowcem być musisz jeśli płacisz cło,
    więc VATu nie unikniesz, jeśli chcesz legalnie.

> [...]
    napisal wczesniej
    > ze Vat moge odliczyc ale zauwazylem ze przy zysku 3165pln nie

    A co ma zysk do odliczenia VAT.
    VAT odliczysz też jak nie będzie zysku.

    > na tym etapie "nie dotykam" jeszcze podatku dochodowego aczkolwiek
    wiem ze tez taki

    Powinieneś dotykać na razie tylko tego podatku.
    Mieszasz VAT z dochodowym i dlatego Ci
    nic z tego nie wychodzi.