  • 1. Data: 2003-05-16 16:58:48
    Temat: F-ra konsumpcyjna-co to jest?
    Od: k...@p...onet.pl

    W pewnym programie jest mozliwośc wystawienia FAKTURY KONSUMPCYJNEJ i FAKTURY
    FISKALNEJ-co to jest, bo nigdzie nie znalazłem opisu takiej faktury?(szukałem w
    ABC small biznesu Markowskiego i "peowadzenie KPiR-a w 2003 roku i w obu
    książkach nie znalazłem...

    Ktoś z Was wie co to jest i jakie sa zasady wystawiania?

  • 2. Data: 2003-05-17 12:15:24
    Temat: Re: F-ra konsumpcyjna-co to jest?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > obu
    > książkach nie znalazłem...
    >
    > Ktoś z Was wie co to jest i jakie sa zasady wystawiania?

    He, he... neich zgadnę... KONSUMPCYJNA jest to faktura za konsumpcję? A
    FISKALNA to może związana z paragonem fiskalnym? Albo jedna jest
    "nieoficjalna" a druga "oficjalna" ;-) ?

    Oczywiście nie ma formalnych podstaw do istnienia dokumentów o nazwie
    "faktura konsumpcyjna" lub "faktura fiskalna". Ważne, żeby było "fakura
    vat", a inne dopiski nie mają wpływu na ważność lub nieważność faktury.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2017-07-14 08:49:15
    Od: e...@p...fm

    W dniu piątek, 16 maja 2003 18:58:48 UTC+2 użytkownik k...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    > książkach nie znalazłem...
    >
    > Ktoś z Was wie co to jest i jakie sa zasady wystawiania?

    Odgrzewam starego kotleta.

    Faktura Konsumpcyjna jako rodzaj faktury do wystawienia pojawia się np.w programie
    Ewa i jest to tylko i wyłącznie wewnętrzne programowe określenie na fakturę w której
    nie podaje się NIPu nabywcy. Taka nazwa nie figuruje w przepisach podatkowych. Po
    wydrukowaniu widzimy klasyczną fakturę bez dopisku "konsumpcyjna"
    W przypadku użycia pierwszej opcji "Faktura VAT" program nie pozwoli na zapis i
    wydruk faktury bez podania NIPu nabywcy i wtedy trzeba użyć opcji "Faktura
    Konsumpcyjna"

    Taki dokument często dostaję jako nabywca towaru zakupionego przez internet.
    Sprzedawca nie zna mojego NIPu.

    --
    Esol

  • 4. Data: 2017-07-14 11:43:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-14 o 08:49, e...@p...fm pisze:

> [...]
    Konsumpcyjna"

    > Taki dokument często dostaję jako nabywca towaru zakupionego przez internet.

    Czyli coś jak dawny "Rachunek Uproszczony"?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam