  • Data: 2007-05-07 22:07:10
    Temat: Re: Odsetki od nieterminowych platnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 May 2007, Samotnik wrote:
    [...o tezie "towar zostaje własnością sprzedawcy"...]

    > Pomalutku, pomalutku.
    >
    > Jeżeli towar pozostaje Twoją własnością, to nie nastąpiła sprzedaż, zatem
    > pięknie podkładasz się USowi za dokumentowanie na fakturach nieistniejących
    > zdarzeń gospodarczych.

    Podstawę prawną poproszę ;)
    Może zastrzegę że "sprzedaż w rozumieniu VAT" np. ma się nijak do
    "sprzedaży w rozumieniu prawa cywilnego", i de facto należy ją
    rozumieć jako "wszelkie formy wydania w celu rozporządzania".
    Art.7 ustawy o VAT!

    > Albo coś sprzedajesz (sprzedaż polega na przeniesieniu prawa własności,
    > więc z definicji wyklucza to, aby towar "pozostał Twoją własnością"), albo
    > dokonujesz... no, leasingu, w gruncie rzeczy.

    Dla VAT to bez różnicy.
    Ale primo trzeba przyznać, że inaczej to wygląda z p. widzenia podatku
    dochodowego, no i *praktycznie* z p. widzenia prawa cywilnego:

    > Mniejsza o te akademickie rozważania. Chodzi o to, że twierdzenie, że towar
    > pozostaje Twoją własnością do momentu zapłaty, jest generalnie bzdurą.

    ...bo tu też jest hak, nie ma jak "ugryźć" umowy z osobą trzecią jeśli
    towar został wydany, a kupujący "puścił go dalej w obrót".

    pzdr, Gotfryd