    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsetki przychodem...?
    Date: Sat, 12 Apr 2003 14:16:33 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "GreG" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:b7781m$tpr$1@absinth.dialog.net.pl...
    > Czy w przypadku zaprzestania DG (tylko wyrejestrowanie z ZUS)
    > musze ksiegowac dochod z odsetek na koncie firmowym ???
    > Dodam, ze nie wyrejestrowuje sie z US i bede skladal co miesiac
    > deklaracje.

    To co za zaprzestanie DG, a z tego wielokrotnie opisywano na grupie nie ma czegoś
    takiego jak zawieszenie DG, możesz się całkowicie
    wyrejestrować ale ponowna rejestracja to cała procedura od początku no i koszty.
    Opisywana sytacja jest co najmniej dziwna, bo z
    jednej strony prowadzisz DG a z drugiej nie wywiązujesz sie z obowiązków i daniny na
    ZUS

    > Aha, pani w ZUS tlumaczyla mi to 3 razy, ale nie moglem jej zrozumiec
    > wiec prosze Was o wyjasnienie:
    > Jesli zaprzestaje dzialalnosc z dniem 1 maja, to w maju nie skladam juz
    > deklaracji za kwiecien i dalej za nastepne miesiace. Dlaczego nie
    > skladam za kwiecien, skoro caly ten miesiac firma dziala ???

    No to ja też nie rozumiem (abstrachuję od nowego przywileju że od kwietnia kto chce
    to moze nie składać DRA jak mu sie nic nie
    zmienia) ponieważ do 10 maja masz czas zapłacić składkę za KWIECIEŃ !! (składki na
    ZUS płacimy z dołu czyli "za minięty miesiąc" :).
    IMO, składki opłacasz .... a DRA to jak Frania woli :)

    > I ostatnie: moze by tak wyrejestrowac sie jako podatnik z US? Czym to
    > skutkuje? Musze wowczas wyrejestrowac tez firme z ewidencji?

    IMO, dokładnie tak a jak Ci sie odmieni i znowu będziesz chciał DG to cała procedura
    rejestracyjna od początku (opłata rejestr,
    USkarb, UStatyst. ZUS) i skasuja też wg nowych stawek.

    Sark