    From: "Alicja" <A...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odstępne za działkę ROD
    Date: Tue, 18 Mar 2008 18:11:36 +0100

    news:froopj$ulg$10@news.onet.pl...

    > Jedyne co działkowicz może Ci sprzedać, to to, co się na działce
    > sprzedaje (czyli domek i inne rupiecie).
    >
    > Teoretycznie od sprzedaży ruchomości (czy domek drewniany na działce
    > jest ruchomością, czy nieruchomością?) należy się 2% podatku od czynności
    > cywilno-prawnych.
    >
    > Ale: podatek należy się od wartości rynkowej sprzedawanych ruchomości.
    >
    > A wiadomo jak to jest na działkach: sprzedaje się je np. za 8000zł,
    > podczas gdy wartość tego co tam jest, może być 2000zł. I wtedy zapłacimy
    > podatek tylko od 2000zł, pod warunkiem że możemy udowodnić wartość tego
> [...]

    Dziękuję za odpowiedź ! Coraz więcej jasności w mojej głowie ;-)
    ( NTG : wszystko przez te iglaki )
    Jeszcze jedno krótkie pytanie (nigdy nie wypełniałam PCC):

    - Czy (w tym przypadku) formularz PCC-1/A będzie musiał być wypełniony,
    a sprzedający będzie wpisany do formularza PCC-1/A ?

    Dziękuję !
    Alicja