  • 11. Data: 2006-10-28 21:21:17
    Temat: Re: Odszkodowanie a koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Oct 2006, gonia wrote:

    > kurde, no......... co się uparłeś? cały ogólny wywód dotyczył nie NW, który
    > załatwiliśmy zbyt niską szkodliwościa podatkową, tylko kosztów pośrednich,

    Ale ja kosztów porednich NIE PODWAŻAM!
    Cały, powtarzam: cały mój opór, sprowadzony jest do podważenie tezy
    o prawidłowości zaliczania NNW w KUP.

    > których nie można bez długiej wycieczki przypisać do konkretnego przychodu

    Ależ to jest oczywiste ;)
    Myślisz że wydatków na telefon, prenumeraty czegoś co zahacza o "działkę"
    czy np. DSLa z którego piszę nie zaliczam w KUP???
    :O

    > starałeś się wykazać, że ubezpieczenie moze być kup bo rodzi hipotetyczny
    > przychód.

    Stop.
    To był JEDEN (zdaje się że podkreślilem poprzednio) z elementów do
    wykazania.
    Wykazanie że AC powoduje przychód z DG pozwala na pominięcie wszystkich
    innyć rozważań - generuje *prawdopodobny* przychód więc jest KUP.
    Oczywiście ktoś może sobie dochodzić do wniosku metodą że "pozwala
    zmniejszyś stratę" - ja mu nie bronię, tylko po co mam się wysilać
    skoro mam pod ręką prosty przepis?

    > A ty się wdarłeś znowu z tym NNW

    Bo przecież od tego NNW się zaczęło.
    Sprawdź (googla spytaj) ile razy odzywałem się w sprawie tego szczegółu,
    że właśnie NNW różni się od AC i OC - tym że brak podstawy prawnej
    do uznania za KUP.
    No to jak mi wyjechałaś "zmniejszeniem strat" (*przy NNW*, sprawdź)
    to się sprężyłem w sobie... ;)

    > od strony NNW pasuję, gra

    Ufff, było tak zaraz, ile gigabajtów byśmy zaoszczędzili ;)

    > (15 zł rocznie, maksymalnie 6 zl podatku, jak ktoś
    > lubi płacić 40 ) mie warta swieczki - chociaż dalej twierdzę, że to nie jest
    > ubezpieczenie mnie, tylko osób będ acych w pojeździe, i to wszytkich, ile mam
    > miejsc przewidzianych;-)

    A czy ja to podważałem?
    Przecież wolno Ci zapewniać świadczenia komu chcesz i jakie chcesz.
    Co najwyżej ten ktoś będzie musiał zapłacić podatek :> (od darowizny
    albo nieodpłatnych świadczeń - zależnie pod ktorą definicję
    podpadnie). IMO przy NNW nie ma to zastosowania (beneficjent nie
    jest oznaczony).
    Tyle, że z faktu że komuś coś fundujesz nie wynika jeszcze że to może
    być KUP - i o to poszło.
    TYLKO o to!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-10-29 07:56:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ufff, było tak zaraz, ile gigabajtów byśmy zaoszczędzili ;)

    chciałbyś! gra, o tyle, żre nie sprawdziałam wyłączenia z kup i dlatego
    , że to TYLKO 16 zl, ale szkoda mojego lakieru na paznokciach na dalsze
    wywody:D:D:D

> [...]
    > albo nieodpłatnych świadczeń - zależnie pod ktorą definicję
    > podpadnie). IMO przy NNW nie ma to zastosowania (beneficjent nie

    ano właśnie , i komu mam naliczyć ten podatek? właśnie dlatego ie do
    końća się zgadzam

    > Tyle, że z faktu że komuś coś fundujesz nie wynika jeszcze że to może
    > być KUP - i o to poszło.

    no........i przyznaje Ci rację nie do końca przekonana;-)

  • 13. Data: 2006-10-30 09:04:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Oct 2006, gonia wrote:

    > ano właśnie , i komu mam naliczyć ten podatek? właśnie dlatego ie do końća
    > się zgadzam

    No piszę że "przy NNW nie ma zastosowania"!

    pzdr, Gotfryd