  • 1. Data: 2006-10-27 10:48:27
    Temat: Re: OC i badania techniczne samochodu - KPiR
    Od: "Karolina" <o...@f...onet.pl>

    > Podłączę się do tematu...

    > A co, jeśli faktura wystawiona została na osobę fizyczną ?
    > Czy można wrzucić w Dowody wewnętrzne w kwocie brutto ?

    Zabiłeś mi ćwieka :-)
    Prawdę mówiąc zupełnie na ślepo, bardziej w charakterze hipotezy,
    odpowiedziałabym tak:
    skoro nie na firmę, to vatu odliczyć nie można. Vat powiększy IMO
    koszty uzyskania. Ale całości kwoty brutto też nie wrzucę w KUP bo
    to samochód pryw., więc tylko do wysokości limitu wyznaczonego przez
    kilometrówkę. Tak więc ujęłabym w kilometrówce w kwocie brutto.

    Być może bzdury piszę, bo w ogóle to do kilometrówki nie wejdzie?
    Stawiam pierwsze nieśmiałe kroki na gruncie księgowości, więc
    niech ktoś bardziej doświadczony zweryfikuje ale niech nie krzyczy
    jak coś nie tak! ;-)
    Ale że głos w dyskusji już zabrałam wcześniej, poczułam się w
    obowiązku odpowiedzieć :-)

    Pozdrawiam jak zawsze,
    Karolina

  • 2. Data: 2006-10-27 16:26:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Oct 2006, Karolina wrote:

    > Prawdę mówiąc zupełnie na ślepo, bardziej w charakterze hipotezy,
    > odpowiedziałabym tak:
    > skoro nie na firmę, to vatu odliczyć nie można. Vat powiększy IMO
    > koszty uzyskania.

    W sąsiednim poście wywodzę dlaczego uważam że jeśli f-ra jest
    prawidłowa, to co najwyżej można podważać prawo do uznania za
    koszt właśnie :) (na zasadzie, że skoro podatnik *nie deklarował*
    zakupu w celu gospodarczym, to należy wnosić że zakup był
    w celach osobistych więc nie jest KUP - bo późniejsze przeznaczenie
    wydatku na cele gospodarcze nie daje prawa do uznania za KUP).
    Niepodanie NIP na f-rze wyklucza ją jako prawidłowy dokument księgowy
    dla celów VAT (z czego nie wyciągam wniosków co do tego czy wolno
    dokonywać korekty - nie zajmuję stanowiska :)) ale to przypadek
    szczególny, choć IMO warty uwzględnienia.

    Czyli - albo nie odliczamy *wcale*, albo zaliczamy w koszty razem z VAT.
    "Kilometrówka" jest tu dodatkowym limitem, stojącym niejako z boku,
    ale nie dającą uprawnienia do zaliczania wydatków nie stanowiących KUP
    w KUP tylko na jej podstawie :) (a ściślej: wpisania czegoś co KUP
    nie jest).

    > Stawiam pierwsze nieśmiałe kroki

    Oj, nic się nie martw: powody do dyskusji muszą być :)
    Sam wielokroć stawiam dyskusyjne tezy po to zeby dało się dojść
    przyczyny, bo odpowiedź "zrób tak" naprawdę na nic nie odpowiada.
    Trzeba dojść "dlaczego". Artykuł, paragraf, punkt...

    pzdr, Gotfryd