    From: "IloRaZ" <i...@u...vp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odszkodowanie - proszę o pomoc!
    Date: Mon, 20 Sep 2004 16:51:51 +0200

    Witam
> [...]
    >
    > Hm... już raz się naciąłem z powodu słowa "wypowiedzenia" w
    ustawie:
    > wychodzi na to iż czasem może być istotne czy chodzi o
    "wypowiedzenie"
    > czy "rozwiązanie BEZ wypowiedzenia" - pytający pisał: "zaskarżyłem
    > WYPOWIEDZENIE"... a wyrok którym mi pomachano przed nosem na .prawo
    > odnosił się do rozwiązania BEZ wypowiedzenia (z czego ma prawo
    > wyniknąć niepodpadanie pod wyjątek z cytatu poniżej).
    >
    > Krótko mówiąc: IMHO za mało szczegółów, pomijając to iż sam nie mam
    > jasności który to punkt z ustawy również fachowiec "od odszkodowań"

    mea culpa!
    Poprawiam: "ozwiązano umowe o prace bez wypowiedzenia"
    w cytacie z wyciągu z protokołu sądowego tytuł odzszkodowania w
    pierwszym poście.

> [...]
    sądowej
    > do wysokości określonej w tym wyroku lub ugodzie, z wyjątkiem
    odszkodowań:
    > [...]
    > b) dotyczących korzyści, które podatnik mógłby osiągnąć, gdyby mu
    > szkody nie wyrządzono,
    > -------
    >
    > Pod który z "dużych" (cyframi wyłożonych) punktów podpada owo
    > odszkodowanie, jednocześnie NIE podpadając pod "małe" punkty
    stanowiące
    > wyjątki ze zwolnienia ? Jakiś inny niż zacytowałem ?

    Według mnie pod Art 21 pkt 1 ust.3b

    > He he :)
    > To ja się narażę tezą wręcz przeciwną: odszkodowanie nie wynika już
    > ze stosunku pracy... to są pieniądze otrzymane "poza stosunkiem"....
    > Tu nie chodzi o "zaległy urlop" IMO !
    http://www.gazetapodatkowa.pl/archiwum.php?s=art&id=
    3817&nr=50
    oraz dodatkowo wyjasnione w ZUS od odszkodowań i ekwiwalentu za urlop
    składek nie odprowadza się.
    -
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS)