  • 1. Data: 2003-07-22 06:24:18
    Temat: Ograniczenie kosztów ZUS
    Od: "Jacek" <s...@p...com>

    Witam
    Prowadząc działalność gospodarczą zawieram umowę zlecenie i płacę zdrowotne
    z działalności gospodarczej a społeczne ,zdrowotne,FGŚP +podatek od kwoty
    umowy zlecenia (np umowa 150 zł opłaty około 45 zł)
    Pozdrawiam Jacek

  • 2. Data: 2003-07-22 12:54:57
    Temat: Re: Ograniczenie kosztów ZUS
    Od: "ipan" <paw@ANTYSPAM/konto.pl>

    Do pierwszej kontroli.
    ,,Kto swiadomie i celowo unika płatnosci....'' Kodeks Cywilny przepis nad
    przepisami

  • 3. Data: 2003-07-23 22:17:55
    Temat: Re[2]: Ograniczenie kosztów ZUS
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 22 lipca 2003 o godzinie (14:54:57) napisano:
    i> Do pierwszej kontroli.

    Podwazasz mozliwosc a) oplacania tylko skladki zdrowotnej w razie
    odpowiedniego zbiegu ubezpieczen czy b) zawierania umow zlecen czy c)
    wszystkiego?

    i> ,,Kto swiadomie i celowo unika płatnosci....'' Kodeks Cywilny przepis nad
    i> przepisami

    Przeciez nie napisal, ze swiadomie i celowo... :)
    Poza tym KC ma tutaj niewielkie zastosowanie, bo ZUS ma swoje lex
    speciali w postaci art. 98 ustawy o systemie ubezpieczen spolecznych:

    "1. Kto, jako płatnik składek albo osoba obowiązana do działania w
    imieniu płatnika:
    1) nie dopełnia obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne
    w przewidzianym przepisami terminie,
    2) nie zgłasza wymaganych ustawą danych lub zgłasza nieprawdziwe dane albo
    udziela w tych sprawach nieprawdziwych wyjaśnień lub odmawia ich
    udzielenia,
    (...)
    6) nie dopełnia obowiązku przesyłania deklaracji rozliczeniowych oraz
    imiennych raportów miesięcznych w przewidzianym terminie,
    7) nie dopełnia obowiązku przekazywania dokumentów związanych z
    ubezpieczeniami społecznymi i ubezpieczeniem zdrowotnym w formie
    określonej w art. 47a ust. 1 i 2,
    podlega karze grzywny do 5 000 złotych."

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2003-07-24 07:37:51
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ipan" <paw@ANTYSPAM/konto.pl> napisał w wiadomości
    > Do pierwszej kontroli.
    > ,,Kto swiadomie i celowo unika płatnosci....'' Kodeks Cywilny przepis nad
    > przepisami

    Jak świadomie i dlaczego celowo,

    mam umowę zlecenie na projektowanie i opiekę nad serwisem internetowym (50
    zł mc), teraz otworzyłem DG - pośrednictwo handlowe finansowe itp (nic z
    internetu) i zgodnie z prawem mam możliwość płacenia z DG tylko zdrowotnego.

    Jaki zarzut może mi postawić kontrola, serwis jest działa, opiekuję się nim
    ipobieram za to pieniądze.

  • 5. Data: 2003-07-24 08:53:19
    Od: "jola" <b...@w...pl>

> [...]
    zdrowotnego.

    > Jaki zarzut może mi postawić kontrola, serwis jest działa, opiekuję się

    ale czy na pewno wchodzi w to zlecenie ...??
    bo słyszałam, ze dotyczy to tylko umowy o dzieło.

  • 6. Data: 2003-07-24 11:20:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jola napisał:

    > zdrowotnego.

    > nim

    > ale czy na pewno wchodzi w to zlecenie ...??
    > bo słyszałam, ze dotyczy to tylko umowy o dzieło.

    A gdzie słyszałaś, bo to bzdura kompletna.
    Od umów o dzieło z zasady ZUSu sie nie odprowadza, więc nie sa one
    przydaten do obniżania ZUSu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-08-05 21:47:57
    Od: "" <s...@t...pl>

    Masz zupełną rację. Zgodnie z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych osoba
    spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami emerytalnym i
    rentowymi z kilku tytułów, takich jak wykonywanie pracy nakładczej, umowy
    agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do których
    zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zleceń, prowadzenie
    pozarolniczej działalności, pełnienie funkcji posła lub senatora, bycie
    duchownym - jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu, który
    powstał najwcześniej. Może ona jednak dobrowolnie, na swój wniosek, być objęta
    ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z pozostałych, wszystkich lub
    wybranych tytułów, lub zmienić tytuł ubezpieczeń. A więc jeśli najpierw
    prowadziłaś działalność i płaciłeś wszystkie składki a za jakiś czas zawierasz
    umowe zlecenia to możesz wybrać sobie z którego tytułu ubezpieczenia chcesz byc
    objęty ubezpieczeniami obowiązkowymi i zmienić go. wtedy wszystkie składki
    liczone są od zlecenia, a z działalności tylko zdrowotna.