  • 1. Data: 2003-07-21 11:53:59
    Temat: Odliczenie składki ZUS
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    Jeśli zatrudniam pracowników płacę składki ZUS, zdarza się, że składki
    opłacam na raty, to w jaki sposób wprowadzić to do KPiR? (Rozliczam się
    memoriałowo)
    Odliczam składkę zapłaconą przez pracodawcę za pracowników, a w PIT 5
    składki zapłacone za os. prowadzącą działalność. Czy za pracowników wpisuję
    w koszty składki pomimo tego, że nie zapłaciłam ich w całości?
    Do tej pory nie odliczałam wcale jeśli nie było w całości zapłacone ale też
    nie wiem czy dobrze.
    Pozdrawiam
    MonikaM

  • 2. Data: 2003-07-21 19:11:51
    Temat: Re: Odliczenie składki ZUS
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Milner napisał:
> [...]
    > składki zapłacone za os. prowadzącą działalność. Czy za pracowników wpisuję
    > w koszty składki pomimo tego, że nie zapłaciłam ich w całości?

    Tak. Jak memoriał to memoriał - koszty uznajesz w okresie którego
    dotycza a nie w okresie w którym zostały poniesione.

    > Do tej pory nie odliczałam wcale jeśli nie było w całości zapłacone ale też
    > nie wiem czy dobrze.
    Jeżeli nie odliczałas swoich wasnych, to ok.
    Ale jeżeli nie uznawalas w koszty niezapłaconych składek pracowników to
    ciągu roku to urwanie głowy nie grozi, ale jeżeli odliczysz składki za
    pracowników dotyczące jednego roku w roku następnym to naruszasz zasadę
    memoriału.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk