  • 1. Data: 2003-07-22 07:17:17
    Temat: mąż a rozdzielność majątkowa w DG żony
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy posiadając rozdzielność majątkową mogę być zatrudniony w firmie żony
    normalnie na umowę o pracę (nie jako osoba współpracująca), tak by koszty
    mojego wynagrodzenia wchodziły do kosztów działalności Gosp. żony?

  • 2. Data: 2003-07-22 07:33:12
    Temat: Re: mąż a rozdzielność majątkowa w DG żony
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik tatko1971 napisał:

> [...]
    > normalnie na umowę o pracę (nie jako osoba współpracująca), tak by koszty
    > mojego wynagrodzenia wchodziły do kosztów działalności Gosp. żony?

    Nie. Ustawa nie różnicuje małzonków mających wspólnośc i rozdzielnośc
    majątkową.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-07-24 04:30:27
    Od: "jola" <b...@w...pl>

    > Nie. Ustawa nie różnicuje małzonków mających wspólnośc i rozdzielnośc
    > majątkową.

    hymm... byc może źle interpretuję zapis ustawy ale mówi on,
    że kosztem nie jest wynagrodzenie małżonka pozostającego
    we wspólnym gospodarstwie domowym.
    Tak więc gdyby mąż był zameldowany gdzie indziej +
    ta rozdzielność majątkowa ....??
    Ale to tylko moje gdybanie

    pzdr
    jola

  • 4. Data: 2003-07-24 05:44:43
    Od: "jola" <b...@w...pl>

    sorki, chyba coś pomieszałam :(

  • 5. Data: 2003-07-24 05:59:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jola napisał:

    > sorki, chyba coś pomieszałam :(

    No ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-07-24 06:00:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik jola napisał:

    > hymm... byc może źle interpretuję zapis ustawy ale mówi on,
    > że kosztem nie jest wynagrodzenie małżonka pozostającego
    > we wspólnym gospodarstwie domowym.

    ???????
    To ja mam inną ustawę....

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-07-24 08:51:10
    Od: "jola" <b...@w...pl>

    > No ;-)

    ...pomieszałam z ZUS_em
    Poszperałam w archiwum tej grupy
    i rzeczywiście był podobny temat.
    Pytającemu chodziło jednak o to jak
    nie płacić zusu za żonę we własnej firmie.
    Tak aby w przypadku kontroli jej praca
    (obecność) nie została zakwalifikowana jako
    "osoba współpracująca".
    A w zusowskich przepisach "współpracujący"
    to np. małżonek prowadzący wspólne gospodarstwo.

    sorrki raz jeszcze za zamieszanie :)

  • 8. Data: 2003-07-24 09:18:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "jola" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "osoba współpracująca".
    > A w zusowskich przepisach "współpracujący"
    > to np. małżonek prowadzący wspólne gospodarstwo.

    I juz ?

    mysle, ze to ne wystarczy...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-07-24 10:09:27
    Od: "jola" <b...@w...pl>

    ... przepraszam ale nie zrozumiałam.

    > I juz ?
    >
    > mysle, ze to ne wystarczy...

    ... interpretuję to w ten sposób, że
    jeżeli małżonkowie nie prowadzą wspólnego
    gospodarstwa domowego (różne adresy zameldowania)
    nie mogą być 'zaliczeni" ...jako współwłaściciele,
    współprowadzący DG.
    Jeżeli to co napisałam jest zgodne z prawem (a tego nie wiem -
    na 100%)
    to idea jest następująca :

    1) kontrola, żona w sklepie, sprzedaje, _ wynik:
    nie jest pracownikiem... jest współpracownikiem.
    (składka dla pracownika liczona od minimum ~~ 400zł.)
    (składka dla współpracownika ~~ 650 zł.)

    2) kontrola, żona w sklepie, sprzedaje,_ wynik:
    JEST pracownikiem ... a nie współpracownikiem
    (składka za 1/2 etatu ~~ 200zł.)

    W pierwszym i drugim przypadku ... kosztu uzyskania
    odliczyć nie można , ale składki płaci się mniejsze.

  • 10. Data: 2003-07-24 10:59:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > ... przepraszam ale nie zrozumiałam.

    > ... interpretuję to w ten sposób, że
    > jeżeli małżonkowie nie prowadzą wspólnego
    > gospodarstwa domowego (różne adresy zameldowania)

    Ja mam z zona rozne miejsce zamieszkania, a prowadzimy wspolne gospodarstwo
    domowe.....

    Boguslaw