  • 1. Data: 2003-07-21 11:33:07
    Temat: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: "KK" <n...@n...com>

    Witam,

    Przemeldowałem się i poszedłem poinformować o tym nowy US. I wszystko niby
    załatwiłem ale mam pewne wątpliwości.

    1.) Mieszkałem pod adresem A i tam miałem DG (jest zawieszona). Teraz mam
    adres X - ale nie chcę zmieniać adresu prowadzenia DG. Panie miały z tym
    pewien problem w US w mieście X - złożyłem tylko NIP o zmianie danych oraz
    oświadczenie o trybie rozliczania się z DG i że księgi prowadzę w mieście A.
    Teraz już nie wiem - czy DG nie jest jednak na ściśle powiązana z adresem
    zamieszkania?

    2.) Żeby było bardziej skomplikowane - mam też drugą DG w formie SC - z
    siedzibą w mieście B. Ta jest również od dawna zawieszona. Przy wizycie w US
    w mieście X zapomniałem o tym zupełnie i teraz pytanie - powienienem też
    złożyć taką informację w jakiej formie się rozliczam i że księgi są w
    mieście B?

    I trzy WAŻNE dla mnie pytania:
    - Czy zmieni mi się numer NIP osobisty?
    - Czy zmieni mi się numer NIP tej pierwszej DG - osobiste?
    - Czy muszę w jakiś sposób informować ZUS - obie działalności są
    zawieszone - pamiętam, że na podstawie jakiś druków (nie mam jak teraz
    sprawdzić) wyrejestrowałem się w obu przypadkach z płacenia składek ZUS.

    Pozdrawiam
    KK

  • 2. Data: 2003-07-22 11:14:46
    Temat: Re: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 21 lipca 2003 o godzinie (13:33:07) napisano:
> [...]

    K> 1.) Mieszkałem pod adresem A i tam miałem DG (jest zawieszona). Teraz mam
    K> adres X - ale nie chcę zmieniać adresu prowadzenia DG.

    Podejrzewam, na podstawie dalszej czesci maila, ze nie chodzi Ci o
    miejsce prowadzenia dzialalnosci - bo takowej aktualnie nie prowadzisz
    (zawieszenie), ale ze nie chcesz zmieniac siedziby (C8 w NIP1, a nie
    C9).

    wKF: nie chcesz zmieniac siedziby, czy nie zmieniles siedziby?
    Napisales przeciez, ze juz wszystko zalatwiles w US, wiec w szczegolnym
    przypadku mozesz sobie chciec... :)

> [...]
    K> Teraz już nie wiem - czy DG nie jest jednak na ściśle powiązana z adresem

    Nie jest scisle powiazana. Z tego tez powodu na formularzu NIP-1 masz
    nie tylko miejsce na wpisanie adresu siedziby, miejsc prowadzenia
    dzialalnosci, ale takze miejsc zameldowania i zamieszkania.

    Bardziej powinienes sie martwic artykulami 88 b i d prawa
    dzialalnosci gospodarczej:

    art. 88b:
    "2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno
    zawierać: (...)
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wy-
    konuje działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie sie-
    dziby i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1".

    art. 88d:
    "Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu
    faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego
    działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu, o którym mowa w
    art. 88b ust. 2, i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospo-
    darczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian. Do zgłoszenia zmian sto-
    suje się odpowiednio przepisy art. 88b i 88c."

    Wniosek ze zmiana kosztuje 50 zlotych.

    K> 2.) Żeby było bardziej skomplikowane - mam też drugą DG w formie SC - z
    K> siedzibą w mieście B. Ta jest również od dawna zawieszona.
    (...)

    Zawieszona tylko faktycznie, czy zawieszona w US?

    K> I trzy WAŻNE dla mnie pytania:
    K> - Czy zmieni mi się numer NIP osobisty?

    Nie.

> [...]

    K> zawieszone - pamiętam, że na podstawie jakiś druków (nie mam jak teraz
    K> sprawdzić) wyrejestrowałem się w obu przypadkach z płacenia składek ZUS.

    Ale o czym chcesz informowac ZUS, skoro sie wyrejestrowales?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2003-07-22 12:29:36
    Temat: Re[2]: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    (...)
    KAZ> Wniosek ze zmiana kosztuje 50 zlotych.

    Scislej mowiac, rada gminy może wprowadzić zwolnienie od opłat, ale
    nie slyszalem o gminie, gdzie z tego zwolnili - moze u Ciebie? ;)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2003-07-22 13:16:04
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    > miejsce prowadzenia dzialalnosci - bo takowej aktualnie nie prowadzisz
    > (zawieszenie), ale ze nie chcesz zmieniac siedziby (C8 w NIP1, a nie

    Tak - siedziba.

    > wKF: nie chcesz zmieniac siedziby, czy nie zmieniles siedziby?
    > Napisales przeciez, ze juz wszystko zalatwiles w US, wiec w szczegolnym
    > przypadku mozesz sobie chciec... :)

    Nie zmieniłem. Wszystko co zrobiłem w nowym US (miasto X) to złożyłem NIP-3
    o zmianie danych osoby fizycznej - gdzie podałem nowy adres zameldowania i
    zamieszkania. Oprócz tego w tym US złożyłem oświadczenie, że rozliczam się
    na zasadach ogólnych i że księgi znajdują się w pod adresem A.

> [...]
    zmian sto-
    > suje się odpowiednio przepisy art. 88b i 88c."

    Rozumiem - czyli w mieście A powinienem to zgłosić. To wszystko jest na tyle
    skomplikowane, że chyba prościej było by przenieść siedzibę firmy do miasta
    X (tam gdzie teraz mieszkam) lub ewentualnie zlikwidować wogóle działalność
    (to w ramach wpsierania małych przedsiębiorstw ;-)

    > (...)
    >
    > Zawieszona tylko faktycznie, czy zawieszona w US?

    Obydwie zawieszone w US (NIP-1 / NIP-2).

    > Nie.

    > Nie.

    Czyli jak. Mam teraz:

    KK, ulica X, miasto X, NIP 1234567890

    PPHU Kwiatek KK, ulica A, miasto A, NIP 1234567890 (ten sam!?)

    > Ale o czym chcesz informowac ZUS, skoro sie wyrejestrowales?

    No to ja się cieszę, że nie ma o czym ;-)))

    Pozdrawiam
    KK

  • 5. Data: 2003-07-22 16:41:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, KK wrote:

    Ja skromnie do jednej pozycji:
    [...]
    >+ > K> - Czy zmieni mi się numer NIP osobisty?
    >+ >
    >+ > Nie.
    >+ >
    >+ > K> - Czy zmieni mi się numer NIP tej pierwszej DG - osobiste?
    >+ >
    >+ > Nie.

    Tak BTW: to jest *twój* NIP :), nieprawdaż ?
    Dlaczego pytasz osobno ? :O

    >+ Czyli jak. Mam teraz:
    >+
    >+ KK, ulica X, miasto X, NIP 1234567890
    >+
    >+ PPHU Kwiatek KK, ulica A, miasto A, NIP 1234567890 (ten sam!?)

    Ano. Upewnij nas tylko że na pewno nie jesteś przestępcą
    i nie zaaplikowałeś *sobie* dwu NIP-ów :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-07-23 22:18:02
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 22 lipca 2003 o godzinie (15:16:04) napisano:
> [...]
    K> zamieszkania. Oprócz tego w tym US złożyłem oświadczenie, że rozliczam się
    K> na zasadach ogólnych i że księgi znajdują się w pod adresem A.

    Ale druk NIP-3 dotyczy osob fizycznych _nie prowadzacych samodzielnie
    dzialalnosci gospodarczej_ (masz to i w tytule formularza i w
    pouczeniu), a dla Ciebie jest druk NIP-3 i w nim masz zglaszac zmiany,
    chocby dotyczyly tylko miejsca zamieszkania/zameldowania. Zlozyles
    bledny NIP. Idz do US, ubiczuj sie i posyp popiolem... :)

    K> Rozumiem - czyli w mieście A powinienem to zgłosić.

    Nie myl czasami zgloszenia w urzedzie skarbowym ze zgloszeniem zmian w
    urzedzie gminy (miasta) - art. 88 dotyczy tego drugiego. Ukarany
    mozesz zostac w obu instytucjach :(

> [...]
    K> X (tam gdzie teraz mieszkam) lub ewentualnie zlikwidować wogóle działalność
    K> (to w ramach wpsierania małych przedsiębiorstw ;-)

    To akurat jest normalne - siedziba firmy, to miejsce, w ktorym powinna
    ona dzialac, przyjmowac korespondencje, byc pozywana, itd. - nie dziwi
    wiec, ze ustawodawca przywiazuje do siedziby wykonywanie takich czynnosci
    jak zglaszanie zmian. Jezeli nie chcesz nic robic w miejscu, gdzie jest
    siedziba firmy, to co to za siedziba? :)

    K> Czyli jak. Mam teraz:
    K> KK, ulica X, miasto X, NIP 1234567890
    K> PPHU Kwiatek KK, ulica A, miasto A, NIP 1234567890 (ten sam!?)

    Tak. To jest Twoj osobisty NIP i ustawodawca poszedl Ci na reke,
    "przypisujac" go tez do Twojej osobistej dzialalnosci. Oczywiscie
    urzad skarbowy musi to "przypisanie" potwierdzic (co by biurokracja
    miala co robic), ale oba NIP-y sa takie same.

    K> No to ja się cieszę, że nie ma o czym ;-)))

    Jak ponownie sie zarejestujesz, to zglosisz wszelkie zmiany.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-07-24 07:58:33
    Temat: Re: Re[2]: Przemeldowanie - a DG - proszę o pomoc
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Krzysztof A. Ziembik" <k...@r...pl> wrote in message
> [...]
    > chocby dotyczyly tylko miejsca zamieszkania/zameldowania. Zlozyles
    > bledny NIP. Idz do US, ubiczuj sie i posyp popiolem... :)

    Ok - zatem:
    - w mieście X składam (złożyłem już) NIP-3 jako osoba fizyczna
    - w mieście A (tam mam starą DG) składam NIP-1 i informuję o zmianie
    zamieszkania/zameldowania
    - w mieście B (tam mam starą DG jako SC) składam NIP-2 i również informuję o
    zmianie zamieszkania/zameldowania

    ponadto:
    - w mieście A w UM składam wniosek (whatever ;-) o aktualizację wpisu -
    czyli informacje o tym gdzie mieszkam
    - w mieście B - to samo w sprawie SC

    i do tego:
    - w mieście X składam 2 pisemka, że prowadzę firmy A i B na zasadach
    ogólnych i księgi są w A i B

    Czy teraz już dobrze? :-)

> [...]
    > urzad skarbowy musi to "przypisanie" potwierdzic (co by biurokracja
    > miala co robic), ale oba NIP-y sa takie same.

    Czyli ja mam czekać na potwierdzenia jeśli już złoże te wszystkie NIPy?

    Pozdrawiam
    KK

  • 8. Data: 2003-07-24 08:00:44
    Od: "KK" <n...@n...com>

    jan.zabrze.pl...
    > Tak BTW: to jest *twój* NIP :), nieprawdaż ?
    > Dlaczego pytasz osobno ? :O

    To ma tez pewne zalety. W castoramie w mieście X jestem jedyny z takim
    "dziwnym" NIPem więc łatwo mnie znaleźć do faktury ;-)))

    > Ano. Upewnij nas tylko że na pewno nie jesteś przestępcą
    > i nie zaaplikowałeś *sobie* dwu NIP-ów :)

    Przyznam, że moje braki w wiedzy podatkowej nie pozwalają mi do końca
    załapać tego zdania :-) Na razie podaję nadal i w fakturach dotyczących DG
    na stary adres i biorąc faktury na siebie - jako os. fiz. - pod nowym
    adresem - ten sam NIP. I tak rozumiem zostanie.

    Pozdrawiam
    KK

  • 9. Data: 2003-07-24 08:21:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > "dziwnym" NIPem więc łatwo mnie znaleźć do faktury ;-)))

    > Przyznam, że moje braki w wiedzy podatkowej nie pozwalają mi do końca

    No jak to?
    Godfryt pyta, czy przypadkiem nie zalatwil sobie Pan DRUGIEGO numeru NIP.

    > Na razie podaję nadal i w fakturach dotyczących DG
    > na stary adres i biorąc faktury na siebie - jako os. fiz. - pod nowym
    > adresem - ten sam NIP. I tak rozumiem zostanie.

    Biorac "na siebie" nie musi pan podawac czegos takiego jak NIP.

    > Pozdrawiam
    > KK

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-07-24 08:29:37
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > No jak to?
    > Godfryt pyta, czy przypadkiem nie zalatwil sobie Pan DRUGIEGO numeru NIP.

    A jak miał bym to zrobić i czy powinienem? Ja żadnych takich akcji nie
    wykonywałem (a już na pewno świadomie) :-)))

    > Biorac "na siebie" nie musi pan podawac czegos takiego jak NIP.

    Do rozliczenia ulgi rementowej nie jest potrzebne? Ale jak już jest to też
    chyba nie zaszkodzi ;-)

    Pozdrawiam
    KK