  • Data: 2006-03-10 11:47:46
    Temat: Re: Okulary w koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Mar 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Jest przepis zobowiązujący do płacenia za szkolenia???

    Zobowiązania nie ma, ale jest parę wzmianek pozwalających
    uznać że to może być część stosunku pracy :)
    Dajmy na to:
    +++
    Art. 18.3b.
    § 1. Za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu [...]
    uważa się [...] w szczególności:
    [...]
    3) pominięcie przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących
    kwalifikacje zawodowe
    ---
    Wniosek: szkoleń być nie musi, ale *jeśli są* to wchodzą w skład
    stosunku pracy.

    > Bo co do tego, że powinien zatrudnić takiego, który już ma kwalifikacje,
    > to fiskus nie jest od oceniania sensowności ekonomicznej przyjętych
    > rozwiązań - i wyroki na to znasz :)

    Tego bynajmniej nie miałem zamiaru podważać!

    > U mnie firma za okulary oddaje do 200 zł, raz na trzy lata. Nie pytałem
    > księgowej, jak to traktują. Jest zakładowy regulamin w każdym razie,
    > więc przypuszczam, że jako element wynagrodzenia.

    Acha. To sprawdź "na pasku" :)

    > Hej, ale ze ŚT nie ma tej całej kołomyi. Mają być _wykorzystywane_ w DG
    > i to wszystko.

    A to nie ty pytałeś "a co, nie wolno" ??
    :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)