    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Olej odpadowy i akcyza
    Date: Sat, 27 Sep 2003 17:20:16 +0200

    On Sat, 27 Sep 2003, Wojtek K wrote:
    [...]
    >+ > >+ Zgodnie z definicją zawartą w ustawie (art. 7
    >+ > >+ pkt 7 ppkt b ustawy)
    >+ >
    >+ > ...u mnie jest art.4..7.b :)
    >+ > Natomiast w art.7.1.5 jest zwolnienie, owszem, ale
    >+ > z dość istotnym zastrzeżeniem jak niżej.
    [...]
    >+ To ja moze zacytuje cale pismo ..
    >+ http://oiler.com.pl/akcyza/new_page_2.htm

    Kwalifikuje się do "dalszych badań przez brytyjskich
    specjalistów" (tych od literek).
    Moim zdaniem - literówka, bo 7.1.5 to rolnictwo.
    Jedyne co mi się przejaśnia to to iż p. dyrektor
    departamentu pisze iż VAT i akcyza są traktowane
    "łącznie" - co podejrzewałem, a wynika z tego
    że "jeśli podatnik VAT..."
    No i jest: "w przypadku spełnienia tych warunków",
    czyli cytowane przeze mnie z ustawy "pod warunkiem".
    Przechlapane, nie wiem jak udowodnić że podatnik
    miał czy nie miał prawa do odliczenia VAT z oleju
    który przywiózł w skrzyni biegów :(
    W sumie ilość pytań rośnie zamiast maleć...
    "to nie jest mądry przepis", IMHO.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)