eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu › Re: Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu
    From: Rex <w...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu
    Date: Mon, 16 May 2011 14:14:52 +0200

    > Zgoda.

    > Pytaniem jest, co rozumieć przez "opłatę
    > eksploatacyjną".
    > Niedawno pisałem jak to widzę: opłaty związane np.
    > z funduszem remontowym
    > IMVHO dokładnie tak jak piszesz (kwalifikują się
    > do przychodu, jako
    > "opłata za zużycie" stanowiąca część czynszu), ale
    > już opłata
    > za śmieci jak najbardziej powinna być traktowana
    > tak jak media,
    > bo niby dlaczego miałoby być inaczej?
    > A wg tego co widziałem "w praktyce", całoś jest
    > wskazywana jako
> [...]

    Ja opłatę za śmieci podciągam pod media.

    Czyli z tego co piszesz wynika, że opłata
    eksploatacyjna również podlega opodatkowaniu.

    I jeszcze mam takie pytanie. W jaki sposób, w
    razie kontroli skarbowej skarbówka sprawdza
    przychody? Czy na podstawie tego co jest w umowie,
    czy też na podstawie wpływów na rachunek?

    Załóżmy, że w umowie nie będzie mowy o opłacie
    eksploatacyjnej, będzie tylko zapis, że najemca
    płaci mi taka a taką kwotę czynszu + koszty
    zużywanych przez siebie mediów. A ustalę z najemcą
    "na gębę" ;) że oprócz czynszu i mediów będzie na
    rachunek przelewał op. eksploatacyjną.
    Czy w ten sposób da się skutecznie obejść płacenia
    podatku od tej opłaty?

    --
    Pozdrawiam,
    Rex