    From: "toster" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oplata za Internet bez zmian ?
    Date: Wed, 5 May 2004 17:58:34 +0200

    > Poniewaz od 1 maja zniwelowano podatek VAT na Internet zwrocilem sie do
    > mojego providera o podanie aktualnej kwoty jaka powinienem uiscic za
    > miesiac maj.
    > Uzyskalem odpowiedz, ze cena nie ulega zmianie!
    > Czy provider moze podtrzymac obecna stawke bez jakiejkolwiek informacji w
    > formie pisemej (list polecony), bo takowej na pismie nie uzyskalem, czy
    > slusznie postapil? Wedle mnie i nowego prawa powinienem zaplcic kwote
    > netto, ale moze jestem w bledzie dlatego pytam Was, prawnikow.
    >
    > Prosze o jakiekolwiek odpowiedzi i jak powinienem sie zachowac w tej
> [...]

    Z tego, co mnie wiadomo, to stawka VAT na Internet w związku z wejściem do
    UE wzrosła z 7 do 22%.
    Nasi popieprzeni parlamentarzysci, uchwalili, że dla odbiorców
    indywidualnych Internet ma być opodatkowany stawką 0 czy też zwolniony, a
    po(d)mioty maja płacić 22%. Sprawa zakończy się zapewne interwencją UE.
    Mój provider od czerwca (nie od maja) podnosi cenę dla podmiotów gosp. o tę
    różnicę w VAT.

    Jesli nie jesteś podmiotem, to zapewne masz na umowie podaną cenę brutto,
    nie wiem na jakiej podstawie miałbyś prawo zmienić warunki umowy.
    Wyższą instancją jest obecnie UE, która Ci to wyrówna, ale w drugą stronę.

    Tomek (który sprawą się niewiele interesował, więc może się mylić, co do
    szczegółow)