    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oplata za Internet bez zmian ?
    Date: Thu, 6 May 2004 06:34:28 +0200

    On Wed, 5 May 2004, Dige wrote:

    >+ Poniewaz od 1 maja zniwelowano podatek VAT na Internet

    Hm... co zrobiono ? ;)
    Bo mi niwelacja kojarzy się z "wyrównywaniem". Ale to pewnie
    przez to że kilka wątków "budowlanych" na .prawo poczytałem :]

    >+ Uzyskalem odpowiedz, ze cena nie ulega zmianie!

    "To się ciesz".

    >+ Czy provider moze podtrzymac obecna stawke bez jakiejkolwiek informacji
    >+ z formie pisemej (list polecony), bo takowej na pismie nie uzyskalem,

    A czego się spodziewałeś ?

    >+ czy
    >+ slusznie postapil? Wedle mnie i nowego prawa powinienem zaplcic kwote
    >+ netto, ale moze jestem w bledzie

    Ależ masz kwotę netto :)
    Dla porządku, sprawy są dwie, oddzielne:
    1. cywilna, czyli "ile masz zapłacić". Tu jest tak, że prawo stanowi
    iż "płacisz na ile się umówiłeś", a podatek może być liczony "osobno"
    TYLKO jeśli w umowie to zaznaczono. JAKBYŚ miał umowę "XX złotych
    plus należny podatek VAT", to można by rozważać - pewnie otrzymałbyś
    wypowiedzenie umowy :] (patrz "2")
    2. kalkulacja ceny z uwzględnieniem VAT. Jak ci się wydaje że Sejm
    i Senat uchwaliły coś co jest dla ciebie korzystne - to masz
    rację. Wydaje ci się :) Uchwalono stawkę "zw" a nie 0%, *wbrew głosom
    komisji* - uchwalono "drugą linię oporu rządu" :>
    Skutek ? Ano, od pensji stanowiących koszt firmy rzeczywiście
    "kalkulacja spada". Ale wszystkich *oVATowanych* kosztów firmy
    kalkulacja ROŚNIE ! Bo jeśli twój dostawca musi kupić sprzęt,
    to obojętnie czy to jest kabelek czy router - nie może odliczyć
    VATu (jak VAT wynosił 7% to MÓGŁ odliczyć !). Ktoś ten VAT
    "od zakupu" musi zapłacić. Kto ? ... - TY !
    Ponieważ udział "kosztywnych" technologii jest dość spory, to
    ciesz się że ci cena nie wzrosła :]

    >+ dlatego pytam Was, prawnikow.

    FYI: nie jestem ani prawnikiem ani doradzcą podatkowym.
    To powyżej to przemyślenia "podatnika stosowanego" który od
    czasu do czasu (tak raz na miesiąc ;)) musi jakoś dojść do
    tego który papierek ma się podsumować w której rubryczce
    VAT-7...

    >+ Prosze o jakiekolwiek odpowiedzi i jak powinienem sie zachowac w tej
    >+ sytuacji, placic stara stawke, czy moze tylko netto

    Ale ty MASZ na f-rze "tylko netto".
    A jak chcesz "poprzednie netto" - to najpierw idź do Sejmu żeby
    zmienili z "zw" na 0%, a potem ... potem i tak będzie problem :]

    >+ a moze zwrocic sie z tym do jakiej wyzej instancji?

    Chyba baaaardzo wysoko... ;) (Sejm !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd