    From: "Fires" <f...@a...com.USUN.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opłaty rejestracyjne do KUP
    Date: Tue, 3 Feb 2004 08:03:06 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0402022338120.-118233405@Athlon.p
    ortezjan.zabrze.pl...
    [...]
    > A rozliczasz się *kasowo* czy *memoriałowo* ?

    memoriałowo

    [...]
    > Czy już przeczytałeś rozp. ds. KPiR ? :)

    Niech za odpowiedź posłuzy cytat z mojego postu:
    ** Par. 14.1 rozporządzenia dot. KPiR niby dośc jednoznacznie precyzuje co i
    jak, ale...**

    > Coś w okolicy 12 paragrafu jest opis dowodów księgowych :)
    > Zapodaj wg którego punktu chcesz księgować, najwyżej poprostestujemy
    > sobie, a co :)

    Par 14.1.8. Opłat uiszczanych znakami opłaty skarbowej oraz....

    Co prawda nie kupowałem znczka skarbowego, ale na kwicie za rejestracje VAT
    stoi "Opłata skarbowa". Można domniemywac, że taką samą opłatą (skarbową)
    jest opłata za wpis do ewidencji.

    Ale to tylko cześć problemu... druga część dotyczy faktu, że opłaty zostały
    wykonane __przed__ rozpoczeciem działalności.

    Tak szczerze mówiąc liczyłem na prosta odpowiedź praktyków, ale możemy także
    podyskutować.

    Fires