    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opodatkowanie faktury do USA
    Date: Sat, 17 Mar 2007 11:45:10 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0703152200520.2816@athlon64...

    > Czekaj, o którym podatku piszesz, bo ja się pogubiłem?
    > PDOF? - to niby skąd miałby być przy zakupie?
    > VAT? - to niby dlaczego miałby byc w USA, skoro tam VATu nie mają?

    piszę o podatku dochodowym, oczywiście
    a dokładniej o tzw. podatku u źródła
    poboru podatku dokonuje podmiot *wypłacający* niektóre rodzaje nalezności na
    rzecz nierezydenta
    czyli - przy zakupie przez polskiego podatnika pewnych usług (i nie tylko)
    od zagranicznego dostawcy, który nie posiada na terenie RP siedziby ani
    zarządu (nieważne czy jest to OF czy OP), obowiązuje zasada potracania
    zryczaltowanego podatku dochodowego w RP
    jeżeli polski podatnik kupuje od zagranicznej OP - stosuje art.21 ust.1
    updop , jeżeli kupuje od zagranicznej OF - stosuje art.29 updof
    przepisy te stosuje się oczywiście z uwzględnieniem umów o upo

    tutaj ładnie to opisali:
    http://www.gofin.pl/6,278,1340,70540.html?PHPSESSID=
    13d5169e0dfd1ff23bead96dd526995f

    a co do tego, co jest licencją a co nią nie jest - nie będę się wypowiadać

    pozdrawiam