  • Data: 2007-03-19 08:50:19
    Temat: Re: Opodatkowanie faktury do USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Mar 2007, my way wrote:

> [...]
    > poboru podatku dokonuje podmiot *wypłacający* niektóre rodzaje nalezności na
    > rzecz nierezydenta
    > czyli - przy zakupie przez polskiego podatnika pewnych usług (i nie tylko)
    > od zagranicznego dostawcy, który nie posiada na terenie RP siedziby ani
    > zarządu (nieważne czy jest to OF czy OP), obowiązuje zasada potracania
    > zryczaltowanego podatku dochodowego w RP
    > jeżeli polski podatnik kupuje od zagranicznej OP - stosuje art.21 ust.1
    > updop , jeżeli kupuje od zagranicznej OF - stosuje art.29 updof
    > przepisy te stosuje się oczywiście z uwzględnieniem umów o upo

    To mam na myśli.
    Czyli wywodzisz że jak ktoś (polski podatnik PDoOF, dajmy na to
    pracownik) kupi sobie shareware "ze strony www", ale zagranicznej,
    to ma od zakupu potrącić zaliczkę na podatek dochodowy?

    > tutaj ładnie to opisali:
    > http://www.gofin.pl/6,278,1340,70540.html?PHPSESSID=
    13d5169e0dfd1ff23bead96dd526995f

    > a co do tego, co jest licencją a co nią nie jest - nie będę się wypowiadać

    OK, idzie o goły fakt.
    Wygląda na kolejny absurd.

    pzdr, Gotfryd