  • 1. Data: 2003-12-08 14:26:24
    Temat: Opodatkowanie stypendium?!
    Od: "Stefek Borkowski" <s...@k...edu>

    Witam ponownie.
    Pisalem juz w tej sprawie na grupe ale nie uzyskalem odpowiedzi - moze
    zbytnio przynudzilem, wiec tym razem krotko:
    Czy Skarbowka ma podstawe prawna, zeby domagac sie ode mnie opodatkowania
    stypendium doktoranckiego w sytuacji, kiedy nie dotrzymalem terminu obrony
    pracy doktorskiej? US twierdzi, ze w tym momencie moj dochod przestaje miec
    status stypendium zwolnionego z podatku i wymaga opodatkowania. Na jakiej
    podstawie?! Jakim cudem stypendium nagle przestaje nim byc, jak to mozliwe?

    Bardzo prosze o rade. Pytalem juz kilku znajomych prawnikow ale nikt nie
    jest w stanie (?!) autorytatywnie wypowiedziec sie w tej kwestii, poza
    ogolnikami na ktorych nie moge przeciez polegac.

    Dziekuje z gory. Pozdrawiam,
    Stefek

  • 2. Data: 2003-12-08 19:48:58
    Temat: Re: Opodatkowanie stypendium?!
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Stefek Borkowski" napisał:
> [...]
    > jest w stanie (?!) autorytatywnie wypowiedziec sie w tej kwestii, poza
    > ogolnikami na ktorych nie moge przeciez polegac.

    Napisz do swojego US wniosek o interpretację przepisów prawa podatkowego.
    Opłata skarbowa 5 zł - przedstawiasz problem, stan faktyczny i - co ważne -
    SWOJE STANOWISKO W SPRAWIE.
    Urząd do 30 dni ma obowiązek odpowiedzieć na piśmie i kopię odpowiedzi
    udzielonej Tobie przesyła do Dyrektora Izby Skarbowej. Jeżeli odpowiedź
    udzielona przez US jest błędna, Izba Skarbowa przysyła do US sprostowanie i
    wtedy US poprawia swoją odpowiedź.

    Spróbuj.
    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 3. Data: 2003-12-08 22:01:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Stefek Borkowski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podstawie?! Jakim cudem stypendium nagle przestaje nim byc, jak to mozliwe?

    Przedstawiałeś to inaczej:
    - dostawałeś stypendium warunkowe
    - nie spełniłeś warunku, więc miałeś zwrócić.
    Jakbyś zwrócił - to ty nie miałbyś w ręku ani grosza, prawda ?
    No i podatek by się nie należał *raczej* na pewno (mam na myśli
    odsetki od depozytu nieprawidłowego :))
    *ALE*:
    - wystąpiłeś o podarowanie ci zwrotu
    - uczelnia to uczyniła (częsciowo)
    Jak dla mnie nie jest jasna sprawa tych 2 tysięcy co zwróciłeś:
    zwróciłeś to nie miałeś przychodu i tyle.
    Ale *resztę* *dostałeś* *powtórnie* - bo miałeś zwrócić, a *zamiast*
    twojego zwrotu uczelnia ci "odpuściła". Tak ? No to dostałeś
    pieniądze "za nic". To nie było stypendium... !

    >+ Bardzo prosze o rade. Pytalem juz kilku znajomych prawnikow ale nikt nie
    >+ jest w stanie (?!) autorytatywnie wypowiedziec sie w tej kwestii,

    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale 'też nie wiem jak to ugryźć' ;)
    (czytaj: skoro amator wie że nie wie, to prawdopodobnie jest
    gorzej niż by się wydawało ;)).
    Bo podejrzewałbym darowiznę "albo coś" :[

    BTW: jak na mój gust "rozumowanie" US jest właśnie takie.
    Podali ci *podstawę prawną* w oparciu o którą masz zapłacić ?
    Jeśli tak - to dlaczego ty jej nie podałeś ? Jeśli nie - to
    nie wiem, chyba powinni... ?
    Za tym, że taki tok rozumowania może być prawidłowy świadczy m.in:
    +++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    61) kwoty umorzonych pożyczek studenckich lub kredytów studenckich,
    udzielonych na podstawie przepisów o pożyczkach i kredytach studenckich,
    -----

    Sugeruje to że inne umorzenia *są* przychodem...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-12-09 00:08:24
    Od: "Stefek Borkowski" <s...@k...edu>

    sia_ka wrote:
> [...]
    > odpowiedź udzielona przez US jest błędna, Izba Skarbowa przysyła do
    > US sprostowanie i wtedy US poprawia swoją odpowiedź.

    WIelkie dzieki za rzeczowa sugestie. Tak wlasnie zrobie. Pozdrawiam
    serdecznie.
    Stefek

  • 5. Data: 2003-12-09 11:32:39
    Od: "Stefek Borkowski" <s...@k...edu>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > udzielonych na podstawie przepisów o pożyczkach i kredytach
    > studenckich, -----
    >
    > Sugeruje to że inne umorzenia *są* przychodem...

    Dzieki serdeczne. Rowniez pozdrawiam.
    Stefek

  • 6. Data: 2003-12-09 14:04:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, Stefek Borkowski wrote:
    [...]
    >+ Dzieki serdeczne. Rowniez pozdrawiam.

    Podaj "podstawę", jeśli ci ją US napisał !
    Będzie wiadomo ("na zaś") jakich toków rozumowania można się
    spodziewać.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-12-09 22:32:03
    Od: "Stefek Borkowski" <s...@k...edu>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Podaj "podstawę", jeśli ci ją US napisał !
    > Będzie wiadomo ("na zaś") jakich toków rozumowania można się
    > spodziewać.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Jeszcze nic nie wiem ale obiecuje, ze dam znac gdy uzyskam jakis konkret.
    Dzieki za zainteresowanie i pomoc! Wszystkiego dobrego.
    Stefek