    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba fizyczna - usługi - podatek
    Date: Mon, 21 Dec 2009 22:49:53 +0100

    Dnia 21-12-2009 o 18:16:49 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Przejrzałem to (wprawdzie dość pobieżnie), ale nie wydaje się raczej,
    > ażeby w posty sposób dało się "zarobić" 5000++
    > (...)
    > A może czegoś nie zauważyłem?

    Ustawy o odpadach :)

    Najprawdopodobniej podpadasz pod art. 17.1.2 (wystarczy jedna bateryjka,
    świetlówka, nie mówiąc o sprzęcie komputerowym), co za tym idzie
    powinieneś był złożyć informację wg art. 24.

    Nawet jeśli wymigałeś się od odpadów niebezpiecznych,
    to jeśli wytwarzasz jakiekolwiek odpady niekomunalne
    (o co też nie jest trudno, definicja jest w ustawie),
    to musisz składać roczne informacje o wytwaranych odpadach,
    zgodnie z art. 37.

    Oczywiście obowiązuje też prowadzenie ewidencja odpadów (art. 36).
    Do tego obwarowania co do magazynowania i transportu.

    To tak pobieżnie, bo w szczegółach jest pikantniej :)

    Teraz, analizując te kary pieniężne:
    - jeśli nie złożyłeś informacji o odpadach => 5000zł z art. 79b.1.
    - przewiozłeś odpady samodzielnie => 10000zł z art. 79b.2
    - źle zaklasyfikowałeś odpady (zły kod, o co jest bajecznie prosto) =>
    10000zł z art. 79c.3

    Zauważ że w przypadku podania złego kodu na KPO, kara jest z automatu,
    bo przepis jest suchy, nie zawiera żadnej możliwości gradacji.
    Innymi słowy - jeśli oddajesz na złom pendriva i źle wybierzesz pomiędzy
    kodem 20, 16 3 a 16 4,
    to ....

    --
    Tomek