    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba uprawniona do odbioru faktury
    Date: Wed, 29 Dec 2004 23:13:05 +0000 (UTC)

    bartoldzik <b...@n...o2.pl> wrote:
    > Kto jest osoba upowazniona do odbioru faktury? Czy reguluja to jakies
    > przepisy?
    > Czy znajomy kupujacy cos dla mnie do firmy na moja prosbe, moze podpisac
    > sie na tej fakturze i ja nie bede z tego tytulu mial zadnych problemow, czy
    > musze mu dac jakies pisemne pelnomocnictwo (a moze jeszcze poinformowac o
    > tym US)?

    Arrggggrrrhrrrrmhgrrr.... znowu podpisy....

    Znajomy kupujacy cos dla Ciebie do firmy za gotowke moze wziac fakture i sie
    nie podpisywac - bo i po co? Nawet lepiej, zeby sie nie podpisywal, bo potem
    jeszcze US Ci zarzuci, ze znajomy dla Ciebie pracuje na czarno (no bo
    przeciez lazi do sklepu - dla US nie istnieje cos takiego jak darmowa
    przysluga, od przyslug placi sie podatki :) )

    Jesli sprzedawca daje Twojej firmie na przelew to w jego interesie jest, zeby
    wydac towar osobom faktycznie przez Ciebie upowaznionym (np. takie osoby
    mozesz wskazac podpisujac ze sprzedawca umowe kredytu kupieckiego). Dodatkowo
    sprzedawca bedzie chcial miec potwierdzenie, ze towar zostal w Twoim imieniu
    odebrany, zeby potem w razie opoznien z platnoscia miec na Ciebie kwity :)

    P.