  • 1. Data: 2004-12-29 22:22:32
    Temat: Osoba uprawniona do odbioru faktury
    Od: bartoldzik <b...@N...o2.pl>

    Witam.
    Kto jest osoba upowazniona do odbioru faktury? Czy reguluja to jakies
    przepisy?
    Czy znajomy kupujacy cos dla mnie do firmy na moja prosbe, moze podpisac
    sie na tej fakturze i ja nie bede z tego tytulu mial zadnych problemow, czy
    musze mu dac jakies pisemne pelnomocnictwo (a moze jeszcze poinformowac o
    tym US)?
    --
    Pozdrawiam serdecznie -- bartoldzik --

  • 2. Data: 2004-12-29 23:13:05
    Temat: Re: Osoba uprawniona do odbioru faktury
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    bartoldzik <b...@n...o2.pl> wrote:
> [...]
    > musze mu dac jakies pisemne pelnomocnictwo (a moze jeszcze poinformowac o

    Arrggggrrrhrrrrmhgrrr.... znowu podpisy....

    Znajomy kupujacy cos dla Ciebie do firmy za gotowke moze wziac fakture i sie
    nie podpisywac - bo i po co? Nawet lepiej, zeby sie nie podpisywal, bo potem
    jeszcze US Ci zarzuci, ze znajomy dla Ciebie pracuje na czarno (no bo
    przeciez lazi do sklepu - dla US nie istnieje cos takiego jak darmowa
    przysluga, od przyslug placi sie podatki :) )

    Jesli sprzedawca daje Twojej firmie na przelew to w jego interesie jest, zeby
    wydac towar osobom faktycznie przez Ciebie upowaznionym (np. takie osoby
    mozesz wskazac podpisujac ze sprzedawca umowe kredytu kupieckiego). Dodatkowo
    sprzedawca bedzie chcial miec potwierdzenie, ze towar zostal w Twoim imieniu
    odebrany, zeby potem w razie opoznien z platnoscia miec na Ciebie kwity :)

    P.

  • 3. Data: 2004-12-30 13:09:04
    Od: "Mart" <q...@o...pl>

> [...]
    imieniu
    > odebrany, zeby potem w razie opoznien z platnoscia miec na Ciebie kwity :)

    Osobiście często sie spotykam że nawet płacąc gotówką chcą podpis. Gdy pytam
    dlaczego to odpowiedź brzmi - " bo później ksiegowa się czepia" ?!
    Więc jak to jest z tym podpisywaniem. Na jaki przepis się powoływać?
    --
    MART
    "the way out"

  • 4. Data: 2004-12-30 14:01:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mart <q...@o...pl> wrote:
    > Osobiście często sie spotykam że nawet płacąc gotówką chcą podpis. Gdy pytam
    > dlaczego to odpowiedź brzmi - " bo później ksiegowa się czepia" ?!
    > Więc jak to jest z tym podpisywaniem. Na jaki przepis się powoływać?

    Bo gupia księgowa :) A sprzątaczka się nie czepia?

    Powoływać się na RMF do ustawy o VAT. Jak ktoś będzie argumentował, że
    ustawa o rachunkowości wymaga podpisu, to wskaż tam punkt 'chyba że brak
    podpisu wynika ze sposobu sporządzenia dokumentów' (czy jakoś tak).

    Wprawdzie ten punkt nie jest jasny, ale na 100% na starych (przed 1 maja)
    fakturach np. za telefon oraz fakturach dla firm, które dały 'upoważnienie
    do wystawiania faktur bez podpisu' nie wymagali podpisu - a tamte faktury
    też były wyłączone tylko ustawą o VAT, a przepis w ustawie o rachunkowości
    był taki sam, jak teraz. Jak wtedy było można, to teraz też.

    P.

  • 5. Data: 2004-12-31 00:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Dec 2004, Mart wrote:
    [...]
    >+ Osobiście często sie spotykam że nawet płacąc gotówką chcą podpis.

    Czekaj.
    A *jakie jeszcze inne* dokumenty przy okazji podpisujesz ?
    Pytam ze "standardowego punktu widzenia w moim wykonaniu" :) czyli
    uznania że na jednym "papierze" może być *kilka* dokumentów.
    Jeśli *osobno* podpisujesz przyjęcie towaru (lub poświadczasz
    wykonanie usługi) oraz *osobno* podpisujesz wpłatę - no to
    moze i masz rację.
    Ale jeśli faktura jest JEDYNYM dokumentem stanowiącym dowód
    transakcji... no to ja bym się nie czepiał tej księgowej ;)
    Być może *nie musi* mieć owych dowodów ("wydania" i "zapłaty"),
    *być może* taki wymóg wynika z wewnętrznych zasad ustalonych
    przez kierownictwo zakładu, a *być może*... chce mieć "mocniejszy
    papier na wszelki wypadek".
    W razie sporu na przykład z US :) taka podpisana kopia faktury to
    jednak dowód "poświadczony zewnętrznie".
    A przypomniej sobie z jakimi "kfiatkami" już USy zaskakiwały
    podatników w przeszłości - choćby podważania f-r VAT wystawionych
    na kilka minut *przed* wydaniem towaru z magazynu ?? (było, było,
    pewnie tylko jeden US się wychylił, ale...).
    No to co się dziwić :[

    >+ Więc jak to jest z tym podpisywaniem. Na jaki przepis się powoływać?

    IMHO jak się powołasz - to zamiast kopii f-ry każą ci podpisać
    osobno KP i wydanie ;) (2 podpisy :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-31 15:02:04
    Od: "zlodziej podatkow" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > musze mu dac jakies pisemne pelnomocnictwo (a moze jeszcze poinformowac o

    Elementarz przedsiębiorcy, ustawa o VAT z dnia 11.03.2004r. Do odszukania beż
    żadnych problemów na stronach MF. Nie wymagaj aby któś za Ciebie przeszukiwał
    zasoby i podał gotowca na tacy.