    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba uprawniona do odbioru faktury
    Date: Fri, 31 Dec 2004 01:02:49 +0100

    On Thu, 30 Dec 2004, Mart wrote:
    [...]
    >+ Osobiście często sie spotykam że nawet płacąc gotówką chcą podpis.

    Czekaj.
    A *jakie jeszcze inne* dokumenty przy okazji podpisujesz ?
    Pytam ze "standardowego punktu widzenia w moim wykonaniu" :) czyli
    uznania że na jednym "papierze" może być *kilka* dokumentów.
    Jeśli *osobno* podpisujesz przyjęcie towaru (lub poświadczasz
    wykonanie usługi) oraz *osobno* podpisujesz wpłatę - no to
    moze i masz rację.
    Ale jeśli faktura jest JEDYNYM dokumentem stanowiącym dowód
    transakcji... no to ja bym się nie czepiał tej księgowej ;)
    Być może *nie musi* mieć owych dowodów ("wydania" i "zapłaty"),
    *być może* taki wymóg wynika z wewnętrznych zasad ustalonych
    przez kierownictwo zakładu, a *być może*... chce mieć "mocniejszy
    papier na wszelki wypadek".
    W razie sporu na przykład z US :) taka podpisana kopia faktury to
    jednak dowód "poświadczony zewnętrznie".
    A przypomniej sobie z jakimi "kfiatkami" już USy zaskakiwały
    podatników w przeszłości - choćby podważania f-r VAT wystawionych
    na kilka minut *przed* wydaniem towaru z magazynu ?? (było, było,
    pewnie tylko jeden US się wychylił, ale...).
    No to co się dziwić :[

    >+ Więc jak to jest z tym podpisywaniem. Na jaki przepis się powoływać?

    IMHO jak się powołasz - to zamiast kopii f-ry każą ci podpisać
    osobno KP i wydanie ;) (2 podpisy :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)