  • Data: 2014-09-24 17:58:03
    Temat: Re: Osoba współpracująca i ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Sep 2014, Pete wrote:

    > W opisywanym przypadku żona robi coś, czego mąż nie może wykonać i przynosi
    > to zysk, więc ZUS ma duże szanse na wygraną.

    Ale mi z sentencji wyroku wynika, że przeciwnie - jakby w istotnej części
    robiła coś co jest "sednem" działalności danej firmy, to byłaby osobą
    współpracującą. Bez względu na to, czy byłaby to czynność w której
    zastępuje męża, czy czynność niezbędna do realizacji działalności
    podstawowej.
    Czyli w przytoczonej sprawie budowlanki kopanie rowów tak, prowadzenie
    księgowości nie. Bo to drugie to "czynność uboczna".
    Wychodzi mi również, że jakby spawała elementy konstrukcyjne
    zbrojenia, czego nikt w firmie nie robi, nie umie itp, to też
    byłaby "współpracująca" (bo byłaby to składowa "sedna działalności"
    firmy), ale już działalność reklamowa nie.
    Cytat zawierający jeden ze wskazujących na to elementów idzie tak:
    +++
    Zatrudnieni w przedsiębiorstwie wnioskodawcy pracownicy budowlani
    wykonujšcy pracę wyłšcznie na budowach nigdy nie mieli kontaktu
    z I. S., nie przyjeżdżała ona na teren budów.
    ---

    pzdr, Gotfryd