eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOtrzymuję pocztą nieprawdziwe faktury VAT - co mogę z tym zrobić??? › Re: Otrzymuję pocztą nieprawdziwe faktury VAT - co mogę z tym zrobić???
  • Data: 2008-06-05 21:00:25
    Temat: Re: Otrzymuję pocztą nieprawdziwe faktury VAT - co mogę z tym zrobić???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Jun 2008, g...@y...com wrote:

    > Drodzy Panowie,
    > Dyskusja zmierza w kierunku coraz bardziej dla mnie abstrakcyjnym. Nie
    > chcę się pakować w kolejne kłopoty, chodzić po policjach i
    > prokuraturach. Chcę złożyć gdzieś pisemnie skargę na przedmiotową
    > firmę i przesłać jako dowód dostarczane mi fałszywe faktury za towary,
    > których nie kupowałem ani nawet nie zamawiałem. Niech określone
    > instytucje państwowe zajmą się tą sprawą dalej.

    Hm.... chyba musisz ustalić sam ze sobą, czy w końcu chcesz czy nie
    chcesz.
    Bo tak się składa, że w zakresie przestępstw i wykroczeń to właśnie
    rzeczone "policje i prokuratury" są organami właściwymi do ich
    ścigania *i wyjaśniania*.
    No chyba że NIE zakładasz przestępstwa (lub wykroczenia), to wtedy
    jest pytanie: "o co chodzi"? O sprawę cywilną? Administracyjną?

    *JEŚLI* istnieje podejrzenie:
    - fałszerstwa zamówienia, faktury lub innego dokumentu
    - wprowadzenia sprzedawcę w błąd przez osobę trzecią, w wyniku czego
    konsekwencji obawia się osoba czwarta ;) (znaczy Ty), która to
    podejrzewa np. bezprawne posługiwanie się własnymi danymi przez
    ową osobę trzecią
    ... to na mój gust sytuacja niczym nie różni się od przypadku, w którym
    w zeszłym tygodniu kierowca samochodu skasował mi przednie kółko
    roweru i pojechał sobie.
    Albo machasz ręką, albo wzywasz policję.
    Trzecia możliwość, czyli "prywatne śledztwo", najczęściej przekracza
    możliwości przeciętnego człowieka.

    W prypadku JAKBY się okazało, że rzeczywiście ma miejsce *jakiś*
    przekręt związany z nieprawidlowo wystawianymi f-rami, to np.
    powiadomienie USu może spowodować konsekwencje dla sprzedawcy.
    Ale wcale nie znaczy, że rozwiąże problem "osoby czwartej"
    (czyli Ciebie)!

    > Prawo jest bowiem ewidentnie łamane
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Karne czy inne?
    No dobra. Przyjmijmy że karne.
    To jak ktoś Cię okradnie, a Ty:

    > ale nie jestem prawnikiem i nie wiem, jakie
    > konkretnie ptrzepisy wchodzą w grę.

    ...nie wiesz który to jest numer artykułu KK, to dokąd pójdziesz
    ze zgłoszeniem tej kradzieży?

    > Proszę uprzejmie o poradę czy sugestię: GDZIE złożyć taką skargę?

    O podejrzenie popełnienia przestępstwa, bo TAK ZASUGEROWAŁEŚ (w którymś
    poprzenim poście, a i mi z cytatu tak wynika)?
    No to jak nie na policję, to ja nie wiem gdzie :(

    pzdr, Gotfryd