    From: "Anna K" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PCC a samochod kupiony na firme?
    Date: Tue, 16 Sep 2003 11:45:20 +0200

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bk6fh0$a21$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli jako kupujacy wystapila Pani jako "osoba fizyczna" -prawda ?
    > Wynika z te ze kupila pani autko sobie prywatnie, i jako
    > "nalezace do podatnika" wprowadzila do ewidencji ST ?

    nie, nie, nie...w umowie kupna-sprzedazy jako strona kupujaca wystepuje
    firma (prowadze dzialalnosc gospodarcza, jednoosobowa zwolniona z VAT)
    W dniu kupna wpiasalam to do ewidencji ST, a wiec podatek, ktory wplacilam
    (PCC) powieksza wartosc poczatkowa auta, a ubezpieczenia, naprawy, ktore
    musialam po kupnie przeprowadzic, badania techniczne, przerejestrowanie
    wlicze we wrzesniowe koszty, natomiast amortyzacje (40% rocznie, bo to auto
    uzywane) zaczne wliczac w koszty od listopada...czy tak???

    pozdr.
    a.k.