  • 1. Data: 2003-09-14 11:47:08
    Temat: PCC a samochod kupiony na firme?
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    Kupilam we wrzesniu auto na firme (dzialalnosc zwolniona z VAT),
    wprowadzilam do ewidencji ST (jednoosobowa DG, KPiR) i czym predzej
    popedzilam do US z druczkiem PCC i oplacilam 2% podatek, a tu czytam, ze:
    "Zgodnie z art.2 pkt 4 ustawy z dnia 9.IX.2000r. o podatku od czynnosci
    cywilnoprawnych (Dz.U. Nr 86, poz.959) czynnosci cywilnoprawne nie podlegaja
    temu podatkowi, jezeli przynajmniej jedna ze stron, z tytulu dokonania tej
    czynnosci na podstawie odrebnych przepisow, jest opodatkowana podatkiem VAT
    lub jest zwolniona od tego podatku"
    Czy dobrze rozumiem...nie potrzebnie wplacilam?
    Jesli tak, to jak wydebic zwrot...moze przy okazji kolejnych zaliczek PIT-5?
    pozdrawiam,
    A.K.

  • 2. Data: 2003-09-14 12:27:05
    Temat: Re: PCC a samochod kupiony na firme?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Anna K wrote:

> [...]
    > opodatkowana podatkiem VAT lub jest zwolniona od tego podatku"
    > Czy dobrze rozumiem...nie potrzebnie wplacilam?

    Jak jeszcze przestaniesz liczy na obecność wróżki i powiesz od kogo kupiłas
    ten samochód i jaki dostałaś na to dokument to może ktos Ci odpowie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-14 15:06:28
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    > Jak jeszcze przestaniesz liczy na obecność wróżki i powiesz od kogo
    kupiłas
    > ten samochód i jaki dostałaś na to dokument to może ktos Ci odpowie.

    autko kupilam od osoby prywatnej...mam umowe kupna-sprzedazy :) wiec?

    a.k.

  • 4. Data: 2003-09-14 16:58:08
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w

    > autko kupilam od osoby prywatnej...mam umowe kupna-sprzedazy :) wiec?

    więc podatek był jak najbardziej należny....

  • 5. Data: 2003-09-14 17:05:05
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w

    > więc podatek był jak najbardziej należny....

    dzieki...i chyba juz wszystko rozumiem...

  • 6. Data: 2003-09-14 17:51:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org>

    W wiadomości <bk26nm$ev6$1@atlantis.news.tpi.pl>
    dnia Sun, 14 Sep 2003 18:58:08 +0200, Slayer wstukał(a)

    > Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w

    > więc podatek był jak najbardziej należny....

    ale czy nie w połowie wysokości ?

    TN
    --
    IIII NNN NNN TTTTTTTTTT 11111 555555
    IIII NNN NN NNN TTT 11 111 55555

  • 7. Data: 2003-09-14 17:52:48
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "'Tom N'"

    > ale czy nie w połowie wysokości ?

    nie

  • 8. Data: 2003-09-15 10:29:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Sep 2003, 'Tom N' wrote:

> [...]
    >+
    >+ > więc podatek był jak najbardziej należny....

    ...sugerujesz że "w połowie podlegał pod ustawę VAT" ??
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 9. Data: 2003-09-16 07:53:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Anna K" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > kupiłas
    >
    > autko kupilam od osoby prywatnej...mam umowe kupna-sprzedazy :) wiec?

    Czyli jako kupujacy wystapila Pani jako "osoba fizyczna" -prawda ?
    Wynika z te ze kupila pani autko sobie prywatnie, i jako
    "nalezace do podatnika" wprowadzila do ewidencji ST ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-09-16 09:45:20
    Od: "Anna K" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bk6fh0$a21$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    > Wynika z te ze kupila pani autko sobie prywatnie, i jako
    > "nalezace do podatnika" wprowadzila do ewidencji ST ?

    nie, nie, nie...w umowie kupna-sprzedazy jako strona kupujaca wystepuje
    firma (prowadze dzialalnosc gospodarcza, jednoosobowa zwolniona z VAT)
    W dniu kupna wpiasalam to do ewidencji ST, a wiec podatek, ktory wplacilam
    (PCC) powieksza wartosc poczatkowa auta, a ubezpieczenia, naprawy, ktore
    musialam po kupnie przeprowadzic, badania techniczne, przerejestrowanie
    wlicze we wrzesniowe koszty, natomiast amortyzacje (40% rocznie, bo to auto
    uzywane) zaczne wliczac w koszty od listopada...czy tak???

    pozdr.
    a.k.