  • 1. Data: 2004-11-09 14:15:16
    Temat: PCC zwolnienia z oplaty
    Od: "T.Zon" <z...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Na czym polega kwestia zwolnienia z oplaty skarbowej pożyczki na działalność
    gospodarczą na mocy art. 9 pkt 10) lit g Ustawy o PCC ??

    Jak jest rozumiane udokumentowanie wydatkowania ?

    przykład: osoba fizyczna pozycza osobie prowadzacej DG - spolka cywilna
    pieniadze na prowadzenie DG. Poniewaz to rodzina to pozyczka jest bez
    oprocentowania. Jakie warunki trzeba spelnic zeby ta pozyczka byla zwolniona
    z PCC ??

    Wiekie Dzieki
    Tomek

  • 2. Data: 2004-11-09 15:37:30
    Temat: Re: PCC zwolnienia z oplaty
    Od: "Slayer" <s...@m...bejbe>

    Użytkownik "T.Zon" <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Na czym polega kwestia zwolnienia z oplaty skarbowej pożyczki na
    > działalność
    > gospodarczą na mocy art. 9 pkt 10) lit g Ustawy o PCC ??

    tego zapewne nie wie nikt, nawet ustawodawca...;-P pewne jest że pieniądze
    mają być wykorzystane na prowadzenie działalności gospodarczej, nie w
    związku z działalnością ??!! - nie wiem jaka to różnica... , nie zgłasza się
    umowy do US (nie składa się deklaracji PCC-1) , po 12 miesiącach podatek
    dochodowy ma sprawdzić czy faktycznie pożyczka została wykorzystana na
    prowadzenie działaności - raczej niewykonalne, umowa pożyczki powinna
    zawierać zapis że jest ona przeznaczona na prowadzenie działalności.

    > Jak jest rozumiane udokumentowanie wydatkowania ?

    tutaj zapewne będzie wieeelka dowolność, zresztą tak, jak to zwykle bywa
    przy kwestiach interpretacyjnych w naszym pięknym kraju...

    > przykład: osoba fizyczna pozycza osobie prowadzacej DG - spolka cywilna
    > pieniadze na prowadzenie DG. Poniewaz to rodzina to pozyczka jest bez
    > oprocentowania.

    należy sprawdzić czy brak oprocentowania nie jest przychodem... nie
    pamiętam..;-P

    Jakie warunki trzeba spelnic zeby ta pozyczka byla zwolniona
    > z PCC ??

    wykorzystać w ciągu 12 miesięcy na prowadenie działalności...

    jeżeli ktoś wie więcej, chętnie połucham ;-)

  • 3. Data: 2004-11-10 22:01:44
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > jeżeli ktoś wie więcej, chętnie połucham ;-)

    Przerabialem to niecaly miesiac temu w praktyce. Panie w US nie chcialy w
    ogole zarejestrowac takiej umowy (cytuje doslownie - ja moge panu to
    zarejestrowac, ale z pieczatka i skasowaniem 700,-). Tu chodzilo o pozyczke
    na otworzenie sp. z o.o., wiec z udokumentowaniem nie ma problemu (obowiazek
    wniesienia kapitalu zakladowego, wysokie oplaty notarialne i sadowe etc.)

    Swoja droga nie moge znalezc przepisu podatkowego, ktory by okreslal czy
    koszty poniesione przy zakladaniu sp. z o.o. sa podatkowymi KUP (chodzi mi o
    oplaty notariusza przy zakladaniu aktu notarialnego, oplat rejestracyjnych w
    sadzie). Znajomi praktycy mowia, ze spotkali sie z przypadkami, gdzie
    urzednicy US jak przychodzili na kontrole to pierwsze co badali to jakie
    koszty sa wrzucone na poczatku dzialalnosci i kazali wyksiegowywac wlasnie
    takie koszty jako nie bedace podatkowymi KUP.

    pozdrawiam,

    Plissken