  • 11. Data: 2010-08-10 15:34:21
    Temat: Re: PESEL zamiast NIP
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-10 09:38, Maddy pisze:

    > Podwyżka jest o 4,55%. 1 to jest _punkt procentowy_ w tej bajce.

    A ściślej - podwyżka _podatku_ jest o 4,55 % (lub nawet 67 %), ale ceny
    z tego powodu wzrosną o ok. 0,8 %.

    --
    spp

  • 12. Data: 2010-08-10 21:01:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 05:56:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Tak mi sie jeszcze a propos zmian w VAT nasuneło.
    > Pierdolenie o cena, przychodach do budzetu itd. A informatyk własnie mi
    > powiedział, ze zmiany programu napisanego dla mojej firmy beda mnie
    > kosztowały kilkadziesiat tysiecy złotych...

    To aż się boję zapytać ile zapłaciłeś za program, gdzie ktoś na stałe
    wklepał cena * 1.22

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2010-08-10 21:26:41
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 10-08-2010 o 23:01:14 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > To aż się boję zapytać ile zapłaciłeś za program, gdzie ktoś na stałe
    > wklepał cena * 1.22

    I pewnie programista miał dokładnie przewidzieć, w jakis sposób
    ustawodawca określi sposób rozliczania VATu w okresie przejściowym, i inne
    tego typu sprawy.

    --
    Scowron

  • 14. Data: 2010-08-10 21:43:16
    Od: <s...@a...pl>

    > I pewnie programista miał dokładnie przewidzieć, w jakis sposób ustawodawca
    > określi sposób rozliczania VATu w okresie przejściowym, i inne tego typu
    > sprawy.

    Jakim okresie przejściowym? Dobrze się czujesz? Zakładając, że zmiana stawek
    będzie na przełomie roku (nie musi tak być) to:
    31-12-2010 będzie 22% VAT
    01-01-2011 będzie 23% VAT
    Żadnego okresu przejściowego nie będzie. Jak źle nabijesz to narazisz się na
    kary.

  • 15. Data: 2010-08-11 17:38:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-10 23:43, s...@a...pl pisze:
    > 31-12-2010 będzie 22% VAT
    > 01-01-2011 będzie 23% VAT
    > Żadnego okresu przejściowego nie będzie.

    Vat nie jest rozliczany rocznie, więc niezależnie od momentu będzie
    okres przejściowy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-08-11 17:46:55
    Od: Mane <m...@w...pl>

    Zapomniałeś o tym, że trzeba będzie przeprogramować każdą drukarkę
    fiskalną, to dopiero będzie żniwo dla serwisantów.

  • 17. Data: 2010-08-12 22:24:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010, s...@a...pl wrote:

    > Jakim okresie przejściowym? Dobrze się czujesz?

    Poprzednik? chyba tak.

    > Zakładając, że zmiana stawek
    > będzie na przełomie roku (nie musi tak być) to:
    > 31-12-2010 będzie 22% VAT
    > 01-01-2011 będzie 23% VAT
    > Żadnego okresu przejściowego nie będzie.

    Jasne.
    Czyli zwroty po 01-01-2011 będziesz przyjmował ze stawką 23% VAT?
    (bo brak wyjątków do tego prowadzi).

    > Jak źle nabijesz to narazisz się na kary.

    Wiesz, paru ludzi się w przeszłości już obłowiło na różnych kiksach
    prawnych, ale takiej dziury jak opisano wyżej chyba jednak nie
    zostawią :)
    Jakiś niepsujący się towar za milion, sprzedać, zwrócić, 8 kzł
    za każde ogniwo w łańcuszku "zwracajacych" to chyba nie taki
    zły wynik...

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-08-13 06:00:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 13 Aug 2010 00:24:03 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jasne.
    > Czyli zwroty po 01-01-2011 będziesz przyjmował ze stawką 23% VAT?
    > (bo brak wyjątków do tego prowadzi).

    Tak z ciekawości, bo nie musiałem się tym dotąd interesować. Zmiany
    stawek VAT już się zdarzały. Choćby z powodu zmiany klasyfikacji
    statystycznych lub list zwolnionych/obniżonych. Nie było w tym wypadku
    żadnych przepisów przejściowych. Więc co się wtedy robiło z korektami? I
    dlaczego teraz akurat przepisy przejściowe są potrzebne ?

  • 19. Data: 2010-08-13 06:33:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-08-2010 08:00, jureq pisze:

> [...]
    > statystycznych lub list zwolnionych/obniżonych. Nie było w tym wypadku
    > żadnych przepisów przejściowych. Więc co się wtedy robiło z korektami?

    Koryguje się konkretną fakturę. Nie ma znaczenia jakie mamy dziś stawki,
    dla korekty czas się zatrzymał w dniu, w którym wystawiono korygowana
    fakturę.

    Jak materiały budowlane skoczyły z 7% na 22% to na tej liście nikt się
    nie zająknął "a co z korektami".
    Było oczywiste, że jak kupiłam cegły z 7% vat i teraz cześć zwracam, to
    na korekcie będzie dalej 7% VAT, chociaż jakbym te cegły kupiła dziś, to
    byłoby 22%.

    Przecież to proste jak budowa cepa. Czy przez te 6 lat zapanowało tutaj
    jakieś zbiorowe ogłupienie?

    > dlaczego teraz akurat przepisy przejściowe są potrzebne ?

    No właśnie, dołączam, się do pytania. Gdzie tkwi różnica pomiędzy zmianą
    stawek na mat. budowlane z 7% na 22% a podniesieniem stawki podstawowej
    z 22% na 23%, poza skalą zjawiska???

    Dlaczego w pierwszym przypadku nie było problemów które niektórym się
    roją teraz?
    Odpowiedź "bo to było 6 lat temu a społeczne skretynienie postępuję z
    każdym dniem" jest poza konkursem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 20. Data: 2010-08-13 07:42:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Aug 2010, Maddy wrote:

    > Przecież to proste jak budowa cepa. Czy przez te 6 lat zapanowało tutaj
    > jakieś zbiorowe ogłupienie?

    Jakie tam zbiorowe, całkiem indywidualnie palnąłem przykładem od czapy.
    Czyżbym został zaklasyfikowany do odrębnego zbioru? ;)

    pzdr, Gotfryd