  • 1. Data: 2007-01-31 09:28:28
    Temat: PIT-11
    Od: "Wojto" <m...@w...pl>

    Witam
    Właśnie dostalem informacje z kadr ze PIT-11 który dostałem rok temu
    (rozliczenie za 2005) był błędnie wyliczony. Okazało sie że przez pomyłkę
    do przychodu nie wliczono jednego ze składników płac i teraz mam dopłacać
    300 zł podatku do US za 2005 rok.
    Czy muszę to płacić czy pracodawca powinien to wziąć na siebie i zapłacić
    podatek skoro pomyłka nastąpiła z jego winy?

    Jestem na pełnym etacie, umowa na czas nieokreslony, PIT-11 dostałem
    podpisany i podsteplowany.

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2007-01-31 09:32:40
    Temat: Re: PIT-11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 31-01-2007 o 10:28:28 Wojto <m...@w...pl> napisał(a):

    > Witam
    > W?a?nie dostalem informacje z kadr ze PIT-11 który dosta?em rok temu
    > (rozliczenie za 2005) by? b??dnie wyliczony. Okaza?o sie ?e przez
    > pomy?k?
    > do przychodu nie wliczono jednego ze sk?adników p?ac i teraz mam
    > dop?acaae
    > 300 z? podatku do US za 2005 rok.
    > Czy musz? to p?aciae czy pracodawca powinien to wzi?ae na siebie i zap?aciae
    > podatek skoro pomy?ka nast?pi?a z jego winy?
    >
    > Jestem na pe?nym etacie, umowa na czas nieokreslony, PIT-11 dosta?em
    > podpisany i podsteplowany.

    PIT-11 to tylko informacja. Zeznanie wypełniasz Ty i masz na nm wykazać
    wszystkie swoje przychody.
    Czy gdybyś nie dostał PIT-11 to byś zeznał Przychód=0, Podatek=0 ;) ?

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-01-31 09:51:57
    Od: "Wojto" <m...@w...pl>

    > PIT-11 to tylko informacja. Zeznanie wypełniasz Ty i masz na nm wykazać
    > wszystkie swoje przychody.
    > Czy gdybyś nie dostał PIT-11 to byś zeznał Przychód=0, Podatek=0 ;) ?

    Pracodawca ma obowiązak dostarczyc tą informację pracownikowi a jesli ją
    dostarcza to bierze za nią odpowiedzialność - czyż nie??

    M.

  • 4. Data: 2007-01-31 10:42:51
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Pracodawca ma obowiązak dostarczyc tą informację pracownikowi a jesli ją
    > dostarcza to bierze za nią odpowiedzialność - czyż nie??

    A obowiązkiem Twoim jest PRAWIDŁOWE rozliczenie podatku. Teraz masz go
    zapłaconego w kwocie zaniżonej. I Ty za to ponosisz odpowiedzialność.

    Pracodawca dostarczył Ci błędną informację, teraz ją skorygował. Każdy ma
    prawo się pomylić. Po zapłacie zaległego podatku mozesz spróbować wystapić
    do pracodawcy o zwrot odsetek, które bedziesz musial zapłacić teraz do US.
    Ale myslę że ich nie dostaniesz.

  • 5. Data: 2007-01-31 11:17:47
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 31-01-2007 o 10:51:57 Wojto <m...@w...pl> napisał(a):

    > Pracodawca ma obowi?zak dostarczyc t? informacj? pracownikowi a jesli j?
    > dostarcza to bierze za ni? odpowiedzialno?ae - czy? nie??

    No to możesz mieć nadzieje na satysfakcję, jesli US ukarze pracodawce,
    natomiast Ty poświadczyłeś nieprawdę na _swoim_ zeznaniu które sam
    wypełniałeś
    więc za to pracodawca nie może ponosić winy.

    pozdr

  • 6. Data: 2007-01-31 11:19:47
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> napisał w wiadomości

    > A obowiązkiem Twoim jest PRAWIDŁOWE rozliczenie podatku. Teraz masz go
    > zapłaconego w kwocie zaniżonej. I Ty za to ponosisz odpowiedzialność.

    To płatnik ponosi odpowiedzialność za prawidłowe obliczenie i pobranie
    podatku. Sprawdź KKS.

    > Pracodawca dostarczył Ci błędną informację, teraz ją skorygował. Każdy ma
    > prawo się pomylić.

    Tylko dlaczego to on ma płacić za pomyłkę pracodawcy? Czy pracodawca i
    pracownik mają płacić odsetki 2 razy za to samo?
    Wojtek

  • 7. Data: 2007-01-31 11:23:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 31-01-2007 o 12:19:47 wojtaszek <v...@i...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> napisa? w wiadomo?ci

    > To p?atnik ponosi odpowiedzialno?ae za prawid?owe obliczenie i pobranie
    > podatku. Sprawd 1/4 KKS.

    Nikt tego nie neguje, przeczytaj jeszcze raz wątek

    > Tylko dlaczego to on ma p?aciae za pomy?k? pracodawcy? Czy pracodawca i
    > pracownik maj? p?aciae odsetki 2 razy za to samo?

    On płaci tylko za swoją pomyłkę, przeczytaj wątek jeszcze raz.

    pozdr

  • 8. Data: 2007-01-31 11:41:00
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nikt tego nie neguje, przeczytaj jeszcze raz wątek

    > On płaci tylko za swoją pomyłkę, przeczytaj wątek jeszcze raz.

    On został wprowadzony w błąd, a to co innego.
    Pracodawca powinien zapłacić zaległy podatek i wtedy dać takiego PITa, z
    którego nie będzie wynikało zobowiązanie do US.
    Złoży korektę i po sprawie. Czy to coś niezwykłego. Wtedy odsetki zostaną
    zapłacone tylko JEDEN raz.
    Wojtek

  • 9. Data: 2007-01-31 14:17:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wojto" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy muszę to płacić czy pracodawca powinien to wziąć na siebie i zapłacić
    > podatek skoro pomyłka nastąpiła z jego winy?

    gdyby pracodawca naliczał ci zaliczki na podatek prawidłowo to te 300 zł
    dostałbys mniej.
    Zgadza sie?
    On po prostu zamiast do US wypłacał je tobie.
    Teraz to załapali i chcą żebyś oddał co nie twoje.
    Więc absolutnie nie rozumiem twoich pretensji, że coś masz dopłacać. Ty nie
    masz dopłacać tylko oddać.
    Termin przedawnienia to 5 lat, więc się nie załapałeś jeszcze.

  • 10. Data: 2007-01-31 14:36:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "wojtaszek" <v...@i...pl> wrote in message

    > To płatnik ponosi odpowiedzialność za prawidłowe obliczenie i pobranie
    > podatku. Sprawdź KKS.

    Nie.
    Płatnik ponosi odpowiedzialność za prawidłowe nalicznenie i pobranie
    zaliczek na podatek, a nie podatku.
    Za rozliczenie podatku odpowiada podatnik, no chyba, że zlecił to zakładowi
    pracy.

    > Tylko dlaczego to on ma płacić za pomyłkę pracodawcy? Czy pracodawca i
    > pracownik mają płacić odsetki 2 razy za to samo?

    Nie płacić tylko oddać pomyłkę, bo gdyby naliczał zaliczki prawidłowo, to w
    życiu tych 300 zł podatnik by nie zobaczył.