    From: "Piotr J.P." <8...@p...onet.TEGOTUNIEMA.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-11 i niewykazane prawa autorskie
    Date: 30 Apr 2004 09:38:19 GMT
    Sender: 8...@p...onet.pl@pa6.wielun.sdi.tpnet.pl

    "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> wrote in
    news:c6s4ri$1ld$1@news.onet.pl:

    > Uzytkownik "Piotr J.P." <8...@p...onet.TEGOTUNIEMA.pl> napisal w
    > wiadomości news:Xns94DA7DDFA250APJP@213.180.128.20...
    > [ciach]
    > [ciach]
    > =========
    > to x/2 jakos mi ni pasuje. jesli x jest wykazywanym w pit-11
    > przychodem to nalezy go zmniejszyc o przypadajacą na niego skladke na
    > ubezpieczenie spoleczne i dopiero wtedy podzielic przez 2 uzyskujac
    > koszty, wiec dochod z tego tytulu nie moze byc rowny x/2

    X nigdzie nie figuruje w PIT-11 i jedynym dokumentem stwierdzajacym, ze
    kwota X wystepowala gdziekolwiek i kiedykolwiek jest to wlasnie
    zaswiadczenie.
    Z "prywatnej" instrukcji wynika, ze wykazane w PIT-11 kwoty "normalnych"
    zarobkow nalezy przed przepisaniem do PIT-37 zmniejszych o X oraz jego
    pochodne (odpowiednio przychod, dochod i koszty) a samo X oraz jego
    pochodne wykazac w pozycji dla praw autorskich w PIT-37.

    Mowiac krotko: zaswiadczenie ma niby tlumaczyc, dlaczego w PIT-37 kwoty
    przychodow "normalnych" zrobkow ulegly zmniejszeniu w stosunku do PIT-11
    i dlaczego te "brakujace" kwoty znalazly sie w pozycji dla praw
    autorskich.

    --
    Piotr