  • 1. Data: 2006-01-04 19:43:38
    Temat: PIT-11 pracodawca nie chce wydac
    Od: "Izzza" <w...@u...konto.pl>

    Witam,

    W na koniec sierpnia przestałam pracowac w firmie A.
    We wrzesniu zaczelam prace w firmie B

    Dostalam swiadectwo pracy z firmy A ale do tej pory nie dostalam PIT-11.
    Co mam robic na koniec roku?
    Dostane PIT-11 z firmy B i mam sie rozliczyc tylko z tego PIT-a?
    Dzwonilam do mojego urzedu skarbowego i tam dowiedzialam sie ze rozliczyc
    sie to jest moj obowiazek, a ze nie mam PIT-a to juz moj problem.

    Co moge zrobic?

  • 2. Data: 2006-01-04 20:44:48
    Temat: Re: PIT-11 pracodawca nie chce wydac
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Izzza wrote:
> [...]
    > We wrzesniu zaczelam prace w firmie B
    >
    > Dostalam swiadectwo pracy z firmy A ale do tej pory nie dostalam PIT-11.

    Nie dostalas (jeszcze), czy powiedzieli ci, ze ci nie dadza.
    Poczekaj do konca lutego, pewnie wysla w tym terminie.

    > Dostane PIT-11 z firmy B i mam sie rozliczyc tylko z tego PIT-a?
    Nie. Bo US potraktuje to jako ukrywanie dochodow.

    > Co moge zrobic?

    poczekac do konca lutego i po tym terminie przypomniec sie w firmie, ze
    jeszcze nie masz pit-11, a jak powiedza, ze nie dadza, to zglosic to w
    ich US. Oni jusz sobie poradza.

    A kwoty, ktore teoretycznie powinny sie na tym pit-11 znalezc wylicz
    (oszacuj) sobie sama np podstawie paskow z wyplaty lub drukow RMUA i
    takie uzyj do rozliczenia rocznego, zalaczajac wyjasnienie, ze pit-11
    firma nie wyslala i uzywasz wartosci szacunkowych a jak firma pit
    wreszcie dosle to zlozysz korekte.

    Ale na poczatek wypij sobie jakas herbatke uspokajajaca, bo panikujesz.

  • 3. Data: 2006-01-04 21:07:13
    Od: b...@i...pl (BEACIA)

> [...]
    >
    > Co moge zrobic?
    >
    > poczekac ja przestałam pracowac w marcu i tez mi nie dali , kazali czekac
    b.

    INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1

  • 4. Data: 2006-01-04 21:56:38
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Izzza" <w...@u...konto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dzwonilam do mojego urzedu skarbowego i tam dowiedzialam sie ze rozliczyc
    > sie to jest moj obowiazek, a ze nie mam PIT-a to juz moj problem.

    Termin doręczenia: Do końca lutego roku następującego po roku podatkowym.
    W przypadku, gdy w trakcie roku podatkowego ustał obowiązek poboru zaliczki
    przez płatników - do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu, w którym
    pobrana została ostatnia zaliczka.

  • 5. Data: 2006-01-05 06:39:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mgma wrote:

> [...]
    > przez płatników - do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu, w którym

    Mało która księgowa wie o tym, że ma dostarczyć pit-11 do 15-tego
    następnego miesiąca.
    W praktyce wszystko robi się na koniec lutego.

  • 6. Data: 2006-01-05 09:50:24
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    > Mało która księgowa wie o tym, że ma dostarczyć pit-11 do 15-tego
    > następnego miesiąca.
    > W praktyce wszystko robi się na koniec lutego.
    Ta wiadomość jest na druku PIT 11 i każda księgowa jest obowiązana znać
    przepisy o podatku dochodowym.

  • 7. Data: 2006-01-05 10:36:02
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 sty o godzinie 07:39, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

    > Mało która księgowa wie o tym, że ma dostarczyć pit-11 do 15-tego
    > następnego miesiąca.

    To czym prędzej winna się przebranżowić, zmienić pracę - np. mieszać ciasto
    w piekarni.

    > W praktyce wszystko robi się na koniec lutego.

    Bzdura. Może tak robią jakieś 'krawcowe' (nie ubliżając oczywiście tej
    grupie zawodowej)

    Podstawa prawna: Art.39 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991r o podatku
    dochod. od osób fizycz. (Dz.U.z 2000r.Nr 14, poz.176 z
    późn.zm.),
    Składający: Płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych.
    Termin doręcze.: Do końca lutego roku następującego po roku podatkowym. W
    przypadku gdy w trakcie roku podatk. ustał obowiązek
    poboru zaliczki przez płatników, o których mowa w art.39
    ust.1 - do dnia 15 miesiąca następującego po m-cu, w
    którym pobrana została ostatnia zaliczka; w przypadku
    zaprzestania działaln. przez płatników, o których mowa w
    art.41 ust.1 przed 31 stycznia roku następującego po roku
    podatkowym - do dnia zaprzestania tej działalności.
    Otrzymuje: Podatnik oraz urząd skarbowy1) według miejsca zamieszkania
    podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w
    art.3 ust.2a ustawy - urząd skarbowy w sprawach
    opodatkowania osób zagranicznych.

    Widzisz tu gdzieś odstępstwo od tego że PIT-11/8b miał być dostarczony
    pytającemu przez poprzedniego pracodawcę do dn. 15-09-2005r.?

    Tylko nie wal ściemy o jakiejś 'praktyce' która może jest praktykowana w
    koziej wólce.

    --
    Herbi
    05-01-2006 11:35:59

  • 8. Data: 2006-01-05 10:38:43
    Od: Herbi <z...@o...pl>

> [...]

    podatnika, a w przypadku podatników, o których mowa w
    art.3 ust.2a ustawy - urząd skarbowy w sprawach

    Widzisz tu gdzieś odstępstwo od tego że PIT-11/8b nie musiał być

  • 9. Data: 2006-01-05 14:12:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mgma wrote:

    > Ta wiadomość jest na druku PIT 11 i każda księgowa jest obowiązana znać
    > przepisy o podatku dochodowym.

    Pomiędzy mieć obowiązek znać, a znać jest straszna dziura.

  • 10. Data: 2006-01-06 00:46:24
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Herbi" napisał w wiadomości ...
    > Tylko nie wal ściemy o jakiejś 'praktyce' która może jest praktykowana w
    > koziej wólce.

    oj... mało jeszcze wiesz...

    teoria a praktyka... a kiedy można ukarać pracodawcę/księgowego
    za brak PIT-11 w roku kiedy został rozwiązany stosunek pracy ?
    (do dnia 15 miesiąca następującego po m-cu, w którym pobrana została
    ostatnia zaliczka)

    jak będziesz wiedział to będziesz inaczej formuował posty...

    pozdr. Darek SP2BZW