  • 1. Data: 2011-03-09 13:18:20
    Temat: PIT 2010 - strata w DG i dochód z etatu
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Dotąd sądziłem, że art.9 ust. 3 Ustawy o PDOF jest jasny i że stratę z
    DG mogę odliczyć wyłącznie w kolejnych latach z dochodu z DG, a dochód
    z innych źródeł (z umowy o pracę) nie może być z tą strata łączony.

    Jednak dziś dwóch moich kolegów niezależnie stwierdziło, że oni stratę
    z DG odliczają od innych dochodów od razu w PIT za dany rok i kontrola
    PITów, którą mieli z US nie sprzeciwiła się temu.

    Kto błądzi?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2011-03-09 13:21:32
    Temat: Re: PIT 2010 - strata w DG i dochód z etatu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 3. Data: 2011-03-09 13:22:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > z DG odliczają od innych dochodów od razu w PIT za dany rok i kontrola
    > PITów, którą mieli z US nie sprzeciwiła się temu.

    Albo ci koledzy sami nie wiedza, co tak naprawde w te PIT-y wpisuja, albo
    tez kontrolerzy sa idiotami - co oczywiscie warto wykorzystywac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-03-09 13:29:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > z DG odliczają od innych dochodów od razu w PIT za dany rok i kontrola
    > PITów, którą mieli z US nie sprzeciwiła się temu.

    Zreszta moze chodzilo im o to, ze po prostu wykazuja strate z DG na
    formularzu za dany rok, co mozna - a nawet trzeba zrobic.
    Po prostu wpisujesz przychody, wpisujesz koszty i wychodzi strata.
    Z tym, ze ta strata w jakikolwiek sposob nie wplywa na laczny dochod
    podlegajacy opodatkowaniu a tym samym zmniejszenie podatku do zaplacenia.
    Na zmneijszenie podatku wplywa tylko "strata z *lat ubieglych*", na ktora to
    strate jest osobna rubryka w PIT - i tylko taka strata rzeczywiscie obniza
    laczny dochod doopodatkowania.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-03-09 14:49:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/9/2011 7:22 AM, SDD wrote:
    > Albo ci koledzy sami nie wiedza, co tak naprawde w te PIT-y wpisuja, albo
    > tez kontrolerzy sa idiotami - co oczywiscie warto wykorzystywac.

    nie są idiotami.
    wiesz jaką premię dostaną za dowalenie im za 5 lat kary za takie odliczenie?
    A udowodnij im potem, że to oni tak radzili.

  • 6. Data: 2011-03-10 07:42:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-03-2011 14:22, SDD pisze:
    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski"<p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Albo ci koledzy sami nie wiedza, co tak naprawde w te PIT-y wpisuja, albo
    > tez kontrolerzy sa idiotami - co oczywiscie warto wykorzystywac.

    Stawiam raczej na to, że koledzy nie wiedzą tak naprawdę, co mają
    wyliczone w PITach i fantazjują.
    Bo takiego babola nawet 'panienka z okienka' by nie przepuściła a co
    dopiero kontrola podatkowa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2011-03-10 14:34:06
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-03-09 15:49, witek pisze:

    > nie są idiotami.
    > wiesz jaką premię dostaną za dowalenie im za 5 lat kary za takie
    > odliczenie?
    > A udowodnij im potem, że to oni tak radzili.

    da rade, wystarczy nagrywac rozmowy na infolinie czy do us

  • 8. Data: 2011-03-10 20:33:15
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 10 Mar 2011 08:42:05 +0100, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    >Stawiam raczej na to, że koledzy nie wiedzą tak naprawdę, co mają
    >wyliczone w PITach i fantazjują.

    jeden z kolegów potwierdził :-)
    --
    pozdrawiam,